ועדת הבחירות המרכזית הוציאה צו מניעה זמני האוסר על המועצה המקומית גדרה לחלק עיתון שהופק לרגל השנה החדשה, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי חברי מועצה מהאופוזיציה, שטענו שהעיתון הפרסומי כולל לכאורה תעמולת אסורה לטובת ראש המועצה, יואל גמליאל. בעתירה נטען, כי העיתון מכיל לא פחות מ-41 תמונות של ראש המועצה, ריכוז של לא פחות מעשר כתבות המהללות אותו וכן עשרות פעמים ציון שמו בליווי דברי רהב ושבח.



"שיאו של 'העיתון' הינו 'ראיון מיוחד' של ראש המועצה הנפרס על פני שלושה עמודים ובו 12 תמונות שלו. "אין בהם אלא תעמולה אסורה לטובת ראש המועצה", נטען בעתירה שהוגשה על ידי עורך הדין סהר פינטו יו"ר תנועת 'גדרתים' וראש האופוזיציה בגדרה, יחד עם חברי המועצה אלון גייר, דורית בן בוחר, תומר אהרון וזוהר גוולי.



יו"ר האופוזיציה בגדרה, עורך הדין סהר פינטו. צילום: ללא


מהמועצה המקומית גדרה נמסר בתגובה: "מועצת גדרה מבקשת להדגיש בעניין הניסיון למנוע את הפצת עיתון המידע לתושבים: כידוע, עיתון זה מופץ מזה שנים כדו"ח לתושב מספר פעמים בשנה וזאת כצעד להגברת השקיפות. משום כך מפליא שחברי מועצה מכהנים מונעים העברת מידע לציבור ומפריעים לניהול התקין של המועצה. אנו נשמור על זכות הציבור לדעת על הנעשה ביישובם ועבורם".
"בכוונת המועצה לפעול להסרת הצו למען המשך העברת המידע לציבור באופן שוטף. הבחירות לרשות יתקיימו בעוד שנה ולא לפני כן. לא נאפשר הפרעה בניהול שגרת היישוב בגלל אינטרסים פוליטיים".

מגיש העתירה בגדרה, עו"ד פינטו מסר בתגובה: "הכסף הציבורי שייך לציבור, ויש לנהוג בו בחרדת קודש. בזבוז כספי ציבור לצורך האדרה עצמית זו דוגמה מובהקת לעצמת ועומק השחיתות שהשתלטה על חלק מהמגזר הציבורי. לא ייתכן שראש המועצה מוציא על חשבוננו עיתון שכל כולו דברי הלל ושבח עצמי. מישהו כאן התבלבל: אנחנו צריכים לשרת את התושבים, ולא להפך. אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות ונדאג שהכסף של הציבור ישרת את הציבור בגדרה".