כמעט שלוש שנים חלפו מאז נפטרה עדן טבריה בת ה-18 בעת בדיקה רפואית בבית החולים שיבא, לאחר שהצוות הרפואי לא שם לב שהיא נחנקת למוות, ובני משפחתה מתקשים להתאושש. כעת תובע אביה פיצויים מבית החולים בעקבות הנזקים הפסיכיאטריים שנגרמו לו, לטענתו, לאחר שצפה בסרטון המתעד את הבדיקה שנערכה לבתו ואת גסיסתה. זאת לאחר שבית החולים כבר פיצה אותם בפשרה שהושגה בבית המשפט המחוזי בירושלים. 
הצורך להבדיל ולסווג את ההתקפים האפילפטיים מהם סבלה טבריה בין אלו "האמתיים" לבין אלו "המדומים" עומד במרכזה של בדיקת Video EEG שנערכה לה בפברואר 2015. מאחר שמדובר בתנאי "פרובוקציה" של הפסקה חדה ומהירה של הטיפול התרופתי בהם יש סיכון של ממש להופעת התקף אפילפטי, המטופל מצולם ומנוטר לכל אורכה.
כצפוי, טבריה לקתה בהתקף, בזמן שהיא שכובה עם הראש בתוך הכרית. אך איש מהצוות הרפואי לא שינה את תנוחתה. לאחר התקף אפילפטי שנמשך כדקה, ובמשך כ-15 דקות קריטיות  נחנקה טבריה כשראשה בתוך הכרית, מבלי שיש תגובה כל שהיא מצד הצוות הרפואי. 

בעקבות האירוע הוקמה וועדת בדיקה של משרד הבריאות, שמצאה כשלים חמורים ביותר בהתנהלות הצוות הרפואי של בית החולים.  בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד מיכאל אלנתן, נטען כי מאז המקרה, אביה סובל מהפרעה פוסט טראומטית.

עו"ד מיכאל אלנתן.  צילום: אלון פורת
עו"ד מיכאל אלנתן. צילום: אלון פורת
"עד היום התובע מתעורר באמצע הלילה בדיוק באותה שעה שבה הוזעק על ידי אשתו לבית החולים", נכתב. "המהלך כולו צולם בווידאו –הליך הגסיסה האיטי של עדן, נשימותיה אשר הפכו כבדות כל העת ועד המועד שלמעשה 'נפחה את נשמתה'. במהלך כולו צפה התובע מספר פעמים".

עו"ד עמיקם חרלפ
עו"ד עמיקם חרלפ
"האירוע המזעזע הותיר את בני משפחתה של עדן ז"ל שבורים", מסרו עורכי הדין. "מדובר באירוע קשה וחריג שעורר הדים רבים במרכזים רפואיים מובילים בארץ ובעולם, לשמחתנו, המקרה הוביל את בית החולים שיבא לשנות באופן משמעותי את נהלי הבטיחות של הבדיקה, לבל מקרה חמור כזה ישנה".
משיבא נמסר: "המקרה העצוב של פטירתה של עדן טבריה נוהל על ידי בית החולים ביסודיות ורגישות וחשוב לא פחות, בשותפות ושקיפות מלאה מול המשפחה. צוותי בית החולים ליוו את המשפחה לאורך כל הדרך, תוך הדברות וקשב מלא לצרכי המשפחה. אנו נמשיך לפעול בשקיפות מלאה כערך עליון מול המשפחות, הציבור, משרד הבריאות וכל גורם רלוונטי אחר".