לאחר שהגישה תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, טענה הערב (שבת) שירה רבן, בראיון ראשון מאז פרסום הפרשה, ב"החדשות", כי "ברחתי כל עוד נפשי בי", והוסיפה כי "שרה נתניהו צעקה עליי", ואף "היה לה מטען על כך שלא באנו לעבוד בערב יום כיפור".  מלבד זאת, היא ציינה כי רעיית ראש הממשלה כינתה אותה "גוש של כלום והסתירה את מעשיה מראש הממשלה", ואמרה כי "פחדתי שהיא תרביץ לי". 



לדבריה, "אני לא עזבתי, אני ברחתי כל עוד נפשי בי. אני לא יודעת מה היה קורה לי אם הייתי נשארת שם עוד שנייה". מלבד זאת, היא סיפרה כי "יום אחרי יום הכיפורים זה היה היום האחרון שלי בעבודה. היה לה מטען על זה שלא באנו לעבוד בערב יום כיפור".



 


"היום התחיל בצורה לא טובה, מבחינתה, בצעקות - 'שירה, יאללה יאללה תעשי במקומות אחרים, יאללה יאללה תעשי בבית שלך''. לטענתה, "היא המשיכה
לצווח, ובשלב מסוים היא התחילה להתקרב, עם צעקות וידיים באוויר, תוך שהיא משתוללת כל הזמן עם האצבעות, ומחיאות כפיים מחרידות וחזקות תוך כדי הדיבור". בנוסף, היא סיפרה כי "אני לא יודעת למה היא הייתה מוחאת ככה כפיים. ונושכת את השפתיים, וכל רגע אומרת: 'מה שאני אעשה, מה שאני אעשה'".

לגרסתה, "הגברת הקניטה אותי ואמרה מילים שאף פעם לא חלמתי שהיא תגיד לי. היא אמרה לי 'את גוש של כלום, פשוט גוש שלא זז ולא עושה כלום'. מאוד נעלבתי, זה לא קל לשמוע כאלה דברים. כל הזמן הפחד של מי שעומד מולה זה 'וואי וואי רק שלא תרביץ לי ממש".

"היינו מפחדות שאחת תעמוד קדימה ואחת אחורה, שהיא לא תתלבש פתאום רק על אחת מאיתנו בצעקות, אז היינו תמיד נעמדות שוות, שבכל זאת נרגיש איזשהו אוויר לנשימה אחת מהשנייה", ציינה גם רבן.

כמו כן, היא אמרה כי לפני שהחלה לעבוד היא שמחה על כך ששכרו אותה למשרה בבית ראש הממשלה. "התמזל מזלנו ככה חשבתי, אני הולכת לעבוד במקום טוב מקום מסודר. גם שמחנו שבעלי סוף סוף יוכל להגשים את החלום וללמוד בכולל, ואני אוכל להכניס את המשכורת שבעצם תוכל לקיים אותנו ואהיה עובדת מדינה. כולם חושבים שזה מקום העבודה הכי טוב וגם אני חשבתי, אבל מסתבר שהאישה הכי גדולה היא האישה הכי קטנה".

העובדת לשעבר בבית רה"מ הסבירה כי "פתאום ראיתי את כל הנהלים של העבודה. אני לא יודע איזה שכל צריך להיות בשביל להמציא כאלה נהלים - כל פעולה צריכה להיות באישור של הגברת, בלהיעשות באופן מסוים, כמו האופן שבו צריך להוריד כביסה למשל".

בתוך כך, רבן אף סיפרה כי "אמרו לי שאסור להשתמש בשירותים בקומה השנייה". לטענתה, "לא הולכים לשירותים, אסור להשתמש בשירותים. ביום הראשון שעליתי עם התיק שאלתי על השירותים - פה אנחנו מתפנות? ואז היא (שרה נתניהו) אמרה - 'לא, לא, לא, חס ושלום, מה פתאום. השירותים פה נועדו בקומה רק למשפחת נתניהו. בקומה הזו לא אוכלים, לא שותים ולא משתמשים במים".

משפחת נתניהו: "מדובר בשקרים בוטים"

מעורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, נמסר בתגובה לדבריה של העובדת כי "לאחר שנחלו מפלה ניצחת בבית הדין, ממשיכים שירה רבן ועורכי דינה הנואשים להכפיש את הגב׳ נתניהו באמצעות שקרים ממוחזרים ומרושעים וכן לסחוט כספים שלא ביושר. הם מנסים באופן הזוי וכוזב לסחוט סכום אסטרונומי של כרבע מיליון ש״ח על העסקה של פחות מחודש ימים במעון ראש הממשלה, שמתוכם שהתה רבן במחיצת הגב׳ נתניהו שעות בודדות בלבד. נשיא בית הדין כבר קבע נחרצות שכתב התביעה שהם הגישו כולל טענות לא רלוונטיות והוא מנוסח בלשון מכפישה ולא עניינית וזאת רק לצורכי תקשורת. כך גם דבריה השקריים של שירה רבן בריאיון שניתן כאן.

הוא הוסיף כי "עיתוי הריאיון ערב החלטת נשיא בית הדין, הצפויה להינתן מחר, אינו מקרי. זהו ניסיון פסול נוסף להטות משפט ולהשפיע על בית המשפט בתביעה שהיא כולה תקשורתית ופוליטית. אנו בטוחים שהאמת תנצח והצדק יצא לאור".

בתוך כך, ממשפחת נתניהו נמסר: "חרף הניסיון למניפולציה רגשית בתקשורת מצידם של שירה רבן ועורכי דינה הערב - הנה כמה הוכחות לשקרים הבוטים שלה בנוסף לדברים השקרים הרבים שהיא מייחסת לרעיית ראש הממשלה:

1. רבן עבדה בפועל 22 ימים ובכל משמרת בממוצע פחות מחמש שעות. בכתב התביעה היא טוענת שכל יום נטלה ידיים מעל 100 פעמים עד שעורה נסדק. זה לבדו לקח לפחות 300 דקות שהן חמש שעות. מתי הספיקה לעבוד?

2. היא גם טוענת בכתב התביעה שבנוסף לכך בכל יום החליפה בגדים עשרות פעמים. גם זה לוקח לפחות שעתיים. והכל בפחות מחמש שעות עבודה בממוצע? איך?

3. רבן טוענת שנסה על נפשה כששרה נתניהו ניסתה להכות אותה ועוד הספיקה להחליף בגדים. זהו שקר גמור. שרה נתניהו לא ניסתה להכות אותה ובכלל, מי עוצר להחליף בגדים באמצע מנוסה על נפשו?

4. היא טוענת בתביעתה שהחלה לעבוד ב-27 באוגוסט אך האמת היא שהחלה לעבוד רק שישה ימים אחר כך

5. ביום הראשון לעבודתה עבדה פחות מחמש שעות עד שלוש בצהרים. בלילה, שש שעות אחרי שעזבה את מעון ראש הממשלה, שלחה סמס: ״אני גמורה. העבודה הזאת מוחקת את הגוף והבריאות״. זה אחרי יום עבודה ראשון של פחות מחמש שעות. נו באמת.

6. היא טוענת שמנעו ממנה לאכול, לשתות וללכת לשירותים. שקר מוחלט. עובדי המעון בקומה העליונה, והיא בתוכם, אוכלים, שותים והולכים לשירותים בקומה הראשונה כמו כל עובדי הבית מתי שהם חפצים. זה הזוי לטעון אחרת.

7. כפי שאמר נשיא בית הדין, אם היה לה כל כך רע אחרי היום הראשון מדוע המשיכה לעבוד? ומדוע היא מבקשת לחזור לעבוד במקום שהיה לה כל כך רע?

8. שקרים אלה הם בסך הכל דוגמאות בודדות מתוך עשרות הכזבים בתביעה המרושעת, הזדונית וההזויה שמטרתה לפגוע בראש הממשלה ורעייתו. כל אדם בר דעת מבין שאי אפשר להתייחס לשקרים אלה ברצינות".  

"עברה התעמרות"

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי לבית הדין האזורי לעבודה הוגשה תביעה בגין העסקה פוגענית נגד אשת ראש הממשלה. בתביעה נטען כי בעת שהאישה, צעירה חרדית, הועסקה במעון רה"מ, במשך חודש בלבד, עד ש"נסה על נפשה", היא עברה התעמרות, שכללה ראיונות עבודה מתישים, מסדרים, איסורים שונים ומשונים ועוד. בתביעה מתוארים התקפי זעם של נתניהו: "הגב' נתניהו הייתה נתקפת חדשות לבקרים בהתקפות זעם של ממש, מושכת בשערות ראשה תוך שהיא צועקת וממלמלת כשדמעות זולגות מעיניה, נושכת את שפתיה, מלהיטה עצמה בחמה ובכעס, מוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות", נכתב.

העובדת תובעת פיצויים בסכום של 225 אלף שקלים. אין זאת הפעם הראשונה שנטען כי במעון ראש הממשלה שוררים תנאי העסקה פוגעניים. בית המשפט פסק פיצויים לשני עובדים לשעבר – מני נפתלי וגיא אליהו – בסכומים של מאות אלפי שקלים. בתביעה החדשה, שדב הגשתה פורסם לראשונה הבוקר בידיעות אחרונות, נטען כי נתניהו "לא הפנימה כנראה את האמור בפסקי הדין ואת העובדה כי בית הדין האזורי לעבודה קבע כי עובדי המעון היו חשופים להתנהגות פוגענית חוזרת ונשנית".

מעון ראש הממשלה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מעון ראש הממשלה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יום לאחר הדיווח פורסמה התכתבות ההודעות של העובדת עם אחותה. "יצאתי מהעבודה קודם צריכה לחזור בארבע מיררה את חיי. הרגשתי שאני לא בן אנוש משמונה וחצי בבוקר רוצה להיכנס לשירותים או לאכול", נכתב בהודעה אחת.

באחרת נכתב: "אני לא מאמינה שאני צריכה לחזור לשם היום. סיוט סיוט סיוט. מזל שב-6 היא נכנסת לאיפור שיער נתבטל קצת". אחרי שחזרה הביתה כתבה לאחותה: "איזה כיף אוכל שתייה אסלה זה לא ברור מאליו תודה להשם. יצאתי בשעה טובה לא חיה ולא מתה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפרסום ההודעות לאחר שפורסמו וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לא התפלאנו על הדיווחים המגמתיים, החד-צדדיים והמכפישים הערב במהדורות החדשות בטלוויזיה וגם לא הופתענו מכך שהם צנזרו את תגובתנו. זאת תביעת סרק שממחזרת טענות ישנות בשיטת 'העתק-הדבק' ומרוחה על דפי ידיעות אחרונות. התובעת הועסקה במעון רק עשרה ימים בזמן שהגב' נתניהו שהתה בו והאינטראקציה ביניהן ארכה כמה דקות בלבד, ועל כך התובעת דורשת לא פחות מ- 225 אלף שקל".