מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, מהן חמש שנים בחופף, נגזרו היום (ראשון) על בילאל שאכר, שאנס ורצח את הצעירה רינת רואס באשדוד והורשע 12 שנים לאחר הרצח האכזרי, בזכות ראיית DNA. בנוסף, נגזר עליו לשלם פיצויים לבני משפחתה של רואס בסכום המרבי הקבוע בחוק – 258 אלף שקלים.



"מעשיו של הנאשם מזעזעים ועליו לשאת בעונש חמור ביותר", כתבו השופטים בגזר הדין."ההתעללות המינית שלוותה למעשה הרצח, התעללות שבוצעה תוך שימוש בכוח רב ומאבק בין הקורבן לרוצח, ואף נשיכתה של הקורבן – נשיכות עמוקות שהותירו סימנים גם שעות לאחר מעשה, מצדיקים את הקביעה, כי מדובר ברצח חריג בחומרתו."



"הנאשם רצח את רינת רואס ז"ל לאחר שהתעלל בה מינית, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. תוצאות מעשיו ממשיכים להשפיע על אחרים גם הרבה לאחר סיום ביצועם. המעשים המזוויעים ממשיכים ומשפיעים על משפחתה של רינת עד היום, ולמעשה, ממשיכים להשפיע על הציבור כולו, אשר נותר מזועזע והמום מהעובדה כי, מעשים שכאלה יכולים להתבצע, ועוד על סף ביתו של הקרבן התמים, האקראי".



השופטים נימקו את החלטתם לגזור על שאכר עונש נוסף למאסר העולם בגין האונס ומעשה הסדום שבהם הורשע, בכך ש"ההתעללות המינית אינה 'נבלעת' במעשה הרצח, וחילול גופה של המנוחה ילווה את בני משפחתה המיוסרת של רינת, עד יומם האחרון".



פענוח הרצח: בזכות דגימת DNA


גופתה של רואס נמצאה בשנת 2005, לא הרחק מביתה באשדוד. זאת לאחר שהוריה דיווחו על העדרה, משלא שבה הביתה בתום יום עבודתה בתל אביב. על הגופה נמצאו סימני אלימות קשים ורמזים לכך שנאנסה, אך למבצע המעשה לא נמצא זכר.



צוותי חקירה משטרתיים קמו והתחלפו ולא מצאו קצה חוט, שיביא לצדק ולמנוח עבור משפחתה של הצעירה. עד שבשנת 2014 נעצר שאכר, תושב צפון הארץ שעבד כפועל בניין באשדוד, בגין עבירת אלימות. דגימת DNA שנלקחה ממנו תאמה לממצאים על גופתה של רואס והוא הואשם ברצח, באונס ובביצוע מעשה סדום. לכל אורך משפטו הכחיש כל קשר למעשה.