תיאום מעצרים, קשר לא ראוי בין הצדדים וחשיפת פרשה שהותירה את מערכת המשפט המומה, וכל זאת מאז השעה 20:00 בערב אמש, כאשר התפוצצה פרשת פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט. השניים, שהושעו בשלב הראשון, צפויים לעמוד בפני ועדות משמעת, ועשויים אף להיות מודחים מתפקידם. מערכת המשפט, שנמצאת במתקפה, מנסה לשגר מסרים מרגיעים, בדמות המכתב של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, לשופטים, בו היא מבקשת מהם משנה זהירות בהתנהלותם. 



מי שעוד התייחס לעניין הוא עורך הדין אפי נווה, אחד מחברי הוועדה לבחירת שופטים, אשר רק בסוף השבוע האחרון סיימה את תפקידה: "המקרה הזה הוא מקרה מטריד, נראה לא טוב ונראה רע. אי אפשר להטיל דופי ב-700 שופטים, קרתה פה תקלה שלא היתה אמורה לקרות. אני יכול להסכים שזה פוגע באמון הציבור, גורמת נזק למערכת המשפט, יוצרת תחושה של משחק מכור ולא מקבלים דין צדק. אני מודע לזה ויכול להבין רחשי לב של הציבור".



נווה המשיך וניסה להנמיך את הלהבות: "אני יודע בוודאות מהעיסוק שלי שזה לא המצב. יש כאן שופטים הגונים אבל השופטת הזאת שגתה. לא יודע מה טיב הקשר שלה איתו, אבל אין ספק שזה נראה לא טוב, וזה גרוע וחמור. טוב שהם הושעו, טוב שיש שופט חדש שיעבור על כל החומר, שיש פה בדיקה שהיא אובייקטיבית. בשום פנים אי אפשר להצדיק את המעשה שלה. הוא לא אמור להיות בקשר, לא עם תביעה ולא עם הסנגוריה. לשמוע את הטענות של כולם. זה לא קרה במקרה הזה".

איזה צעדים יינקטו כעת? 
"יש את הנציב שבוחן את העניין משמעתית. הוא לוקח את הגרסה של השופטת, וחווה דעה לגביה, ואז הוא מברר אם היא עומדת בקריטריונים ובאמות המידה. אני הייתי מעורב במשפט נגד שופטת ששינתה פרוטוקול, (פרשת אלשיך - מ.א). ואותו נציב נתן החלטה שההתנהלות היתה לא ראויה, ובעצם ההחלטה הזאת גרמה לפרישתה המוקדמת של השופטת, שיצאה לפנסיה מוקדמת. מאז, לא תמצאי שופט אחד אחרי הדיון שישנה פרוטוקולים.. גם פה יופקו לקחים. אף אחד לא יטאטא את זה, אבל לא צריך להשליך את התינוק יחד עם המים". 
האם תדונו על האפשרות להדיח את השופטים דרך הוועדה?
"הוועדה מוסמכת לדון גם בהעברה של שופט מתפקידו. לשרה שקד יש אפשרות לכנס את הוועדה, וגם לקיים דיון בנושא. נשיאת בית המשפט תמליץ, ואני מניח שברגע שיידעו מה קרה, ומה טיב הקשר, אז נדע איך נמשיך. מה שנחשף מטריד וחמור. צריך לראות מה היה לפני ומה היה אחרי. בינתיים, אני לא רואה שהן עוברות על זה לסדר היום, גם הנשיאה וגם השרה".