שרת המשפטים, איילת שקד, נמצאת בשבוע האחרון במוקד הסערה הגדולה במדינה, בעקבות פרשת השופטת רונית פוזננסקי-כץ והתובע ערן שחם-שביט, אך היום (רביעי) הודיעה השרה כי היא מתכוונת לעצור לאלתר את הצילומים של העצורים בבתי המשפט בישראל. מי שהתרעם על ההחלטה, אך טען כי יש צורך לבחון מחדש את כל העניין.



"יש הרבה מאוד אנשים שיוצאים ונכנסים מתאי המעצר, והם מצטלמים גם אם הם לא רוצים. הרי הסיבוב הקודם שהיה דיון על העניין הזה היה כשעצרו את שלומי לחיאני, יחד עם הכתב משה נוסבאום. כולם הזדעקו אז איך עוצרים חשוד לעיני המצלמות. אז בואו נבהיר שכבר 30 שנה יש נוהל, קוראים לזה 'פיצוח סוכן'. מזמינים את הצלמים לאודיטוריום בחמש לפנות בוקר, ואז יוצאים איתם למקום כשהם מצלמים את המעצר. מתי כולם נזעקו? ששלומי לחיאני, שמעיד על עצמו שהוא מיליונר, נעצר, ואז גילו את הנוהל הזה של המעצר. אז מה קרה שזה עלה שוב? ככה זה כשהמיליונרים מצוידים באנשי הציבור הטובים במשק, אז כולם נזעקים לגבי הזכויות. מה קורה כל יום שהאזרחים הרגילים מגיעים לבית המשפט? אף אחד לא זועק".

לשיחה הצטרף דורון הרמן, מחדשות ערוץ 10 שאמר: "כדבר בשגרה, הנוהל הזה מפריע, אני חושב שצריך לעשות סדר. יש שופטים שמאפשרים, ויש כאלה שלא. יש כאלה שלא מוכנים שיצלמו באולם שלהם, ויש כאלה שיוצאים מהאולם, כדי לאפשר את הצילום. אני חושב שיש הבדל בין 10 צלמים שמתקרבים עד טווח אפס, לבין צלם בודד, צלם פול, שעומד במקרים מסוימים במרחב גדול מהחשוד ומצלם. זאת לא רק הדעה שלי. צריכים להכניס אולי כמו בארצות הברית צייר קריקטורות, או שישדרו את העניין בשידור חי. צריך להסדיר את העניין הזה בשיתוף פעולה בין עורכי הדין, השופטים, והעיתונאים".

"אי אפשר באופן גורף להגיד שזה כולם, כי יש הבדל. יש לי בעיה עם זה. יש חוק בארץ שעוזר למצוא פדופילים מורשעים, לפרסם פדופילים רק בבית משפט. גם עברייני מין. יש אנשים, כמו הנדלר ואלוביץ' שיתלוננו, אבל במקרים מסוימים, יש אינטרס מובהק לצלם אותם, יש הכרח עיתונאי. אני מסכים עם גיא על כך שכל שופט מחליט מה לעשות וצריך לעצור את זה. יש לנו המון מקרים של שופטים שלא מאפשרים זאת. אני עוד לא נתקלתי בזה שמישהו לא הסכים לעלות למשפט כי הוא אמר שהוא מפחד שיצלמו אותו. הם עולים כי הם לא מכירים איך זה עובד. אני לא חושב שצריך לצאת עם חוק חדש או הנחיות גורפות". 
ספי עובדיה סיכם ואמר: "אני לא חושב שזה קשור למצב סוציואקונומי כזה או אחר, אבל צריך לזכור שעניין התקשורת הוא גדול הרבה יותר. הצילומים של הצלמים בפרשת 3000 באו לטובת החשוד. לא ידעו מה באמת קרה לו. לא צריך לאסור את זה לחלוטין, אבל הצעת הפול, יכולה להיות מעניינת. מקובל עליי עניין הפול" (צילום של צלם אחד או שניים, שמעבירים לכלל המערכות- מ.א).