העדה הדרוזית ממשיכה במאבק נגד חוק הלאום: 24 אזרחים, ובראשם רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל כרמל, הגישו היום (ראשון) עתירה לבג"צ בדרישה לבטל את חוק הלאום. בין העותרים גם אלוף משנה במילואים מופיד עאמר, כיום יו"ר הוועדה למען החייל הדרוזי, ח"כ לשעבר זיידאן עטשי, שהיה קונסול ישראל בארצות הברית, העתירה הוגשה באמצעות עו"ד רמי חלבי.
בעתירה נאמר כי "העותרים, כמו רוב הדרוזים, מרגישים כי חוק הלאום בגד בהם, לקח מהם את הישראליות, את האזרחות ואת השייכות, אשר כה הקריבו למענה את שראו במדינת ישראל מדינתם כפי שהיא מדינתו של כל אזרח יהודי". לדבריהם, השוויון אמור להינתן לכלל אזרחי ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין וללא קשר לטובות, הטבות או תרומה.

עוד נכתב כי "הדרוזים נושאים בנטלה חובות יותר מאשר היהודים עצמם כך שאין חולק כי אחוז הגיוס לצה"ל במגזר הדרוזי עולה על זה שבמגזר היהודי ועל כן הם שואלים את עצמם מדוע מדירים אותם מחוק הלאום עת שקשרו את גורלם עם העם היהודי עוד לני קום המדינה ובמשך 70 שנות קיומה".
העתירה מצטרפת לשורה של עתירות שכבר הוגשו, בדרישה לבטל את חוק הלאום וביניהם עתירות של שלושה חברי כנסת דרוזים וכן עתירה של ועדת המעקב של ערביי ישראל, ראשי רשויות וארגון עדאלה.