רשת לייבוא של סמים מסוכנים והברחת כספים לצורך הלבנת הון נחשפה הבוקר (רביעי) על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה וביחידת יהלום של רשות המסים, בתום חקירה סמויה שארכה קרוב לשנה והפכה לגלויה עם מעצרם של חמשת החשודים המרכזיים בהתנהלות של הרשת.
על פי ראיות וממצאים שעלו מהחקירה הסמויה שהתנהלה בארץ ובעולם, מתחזק החשד לפיו המעורבים ביצעו יחד, כל אחד על פי חלקו ותפקידו ברשת, עבירות של תיווך וייבוא של סמים, קשירת קשר לביצוע פשעי הלבנת הון ועבירות נוספות. על פי החשד, תכננו המעורבים במשך שנים ואף הוציאו אל הפועל, שיטות לייבוא של סמים מסוכנים לישראל בכמויות עצומות בכל משלוח, הנאמדות בעשרות קילוגרמים בכל פעם.

עוד עולה כי אחד החשודים היה המוח מאחורי הלבנת ההון, כאשר עם קבלת הכספים מחברי הרשת, הם הוברחו בשיטות מתוחכמות אל בנקים מעבר לים ולמקומות מסתור נוספים. במשטרה מציינים כי באותם מקומות מסתור נתפסו על יד החוקרים מיליוני יורו במזומן ששוויים כיום עשרות מיליוני שקלים ומקורם על פי החשד בעסקאות סמים.

להב 433. צילום: אבשלום ששוני
להב 433. צילום: אבשלום ששוני


החמישה, ובהם גם אישה, הובאו לחקירה במשרדי היאח"ה בלהב 433 בלוד. "המשטרה תמשיך למקד אכיפה נגד תופעה של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את ביטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין", אומרים במשטרה. בתום חקירתם יובאו החשודים על פי שיקול של קצין החקירות לבית משפט השלום בראשון לציון, שם יבקשו המשטרה ורשות המסים להאריך את מעצרם.