טענות לזיוף מסמכים רפואיים בבית החולים אסף הרופא (המרכז הרפואי ע"ש יצחק שמיר): זוג הורים לילד שנולד עם שיתוק, לדבריהם מאחר שנולד בלידה רגילה ולא בקיסרית, תובעים את משרד הבריאות בטענה שרופאים בבית החולים (שנמצא תחת חסות משרד הבריאות) ביימו בדיעבד מסמך שלפיו לכאורה הוצע ליולדת ניתוח קיסרי בעוד היא סירבה להמלצתם, מחשש לתביעת רשלנות עתידית.


לפי כתב תביעה, שהוגשה לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 2.5 מיליון שקל, על בית החולים היה לבצע את הלידה בניתוח קיסרי בשל משקלו של התינוק, שהיה יותר מ־4 ק"ג (מדובר באישה שזה ילדה השביעי, והילד השישי נולד בניתוח קיסרי בשל משקלו). כתוצאה מכך, הילד נולד עם "כליאת כתפיים" ויישאר משותק בידו הימנית לכל ימי חייו. כיום הילד, שנכותו נקבעה ל60%, מתקשה מאוד לנהל חיי יומיום באופן תקין וזקוק לעזרה תמידית בפעולות כמו אכילה.

ההורים טוענים, בין היתר, שהרופאים ביימו לאחר הלידה מסמך שסותר באופן מוחלט את מסמכי הקבלה לבית החולים. לטענתם, במסמכי הקבלה המקוריים לא צוין שמשקל הילוד הוא מעל כ־4.5 ק"ג וכי מומלץ לבצע ניתוח קיסרי. לטענתם, אילו הייתה ניתנת האפשרות לניתוח קיסרי לאם, היא הייתה בוחרת בה. במסמך המבוים, לטענת ההורים, נרשם בין השאר כי "הייתה שיחה עם הזוג סמוך להגעתם לחדר הלידה עם המלצה ברורה לניתוח קיסרי. האישה סירבה, למרות האזהרות שכללו הדגש על הסיכון לפרע כתפיים ומות עובר". 


בנוסף, למרות פניות חוזרות ונשנות לבית החולים מצד עו"ד כרמי בוסתנאי, המייצג את ההורים, לקבל את מסמכי הקבלה, סירב בית החולים להמציא לו אותם,
ואילו רק לאחר הפצרות חוזרות ונשנות הועברו לו לבסוף המסמכים. לדבריו, "מדובר בניסיון הסתרה של מסמכי הקבלה לבית החולים, שם לא נאמרה מילה על כך שהוסבר להם על הסכנה שבלידה רגילה, או על כך שהוצע לאם לעבור את הלידה בניתוח קיסרי". מבית החולים אסף הרופא נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הגיע למרכז הרפואי. כשיגיע נגיב בערכאות המתאימות".

עו"ד כרמי בוסתנאי. צילום: יח"צ