המשטרה התירה הבוקר (חמישי) לפרסום את ההקלטה של השיחה בה אזרח הודיע כי הוא רואה את טספברהן טספסיון, החשוד ברצח הילדה סילבנה צגאיי בת ה-13 בשוק הכרמל בתל אביב. 



הקלטת דיווח של האזרח על הרוצח בת"א. קרדיט: דוברות המשטרה
אזרח: לפי התמונה שפרסמתם, נדמה לי שהבחור, אני ראיתי אותו פה באזור שוק הכרמל, עם כובע, מעיל וכובע על הראש. מסתובב כאן בשוק הכרמל באזור הגן הציבורי, בסוף השוק. זהו, רציתי לדווח. הוא עם מעיל
שוטר: שנייה

אזרח: אני פשוט בהליכה
שוטר: אתה אמרת עם כובע, ומעיל באיזה צבע?
אזרח: עם מעיל ועם הקפוצ'ון סגור על הראש, מעיל בגוון חום, חום בהיר. עם איזה פס כזה, איפה שהאנשים שבדרך כלל מתרכזים בלילה - בדרך כלל ההומלסים בסוף שוק הכרמל, עם שקית ביד, הולך.
 

כזכור, לאחר יומיים של חיפושים אחר החשוד, הוא אותר בהם בעיר לאחר שאזרח התקשר למוקד 100 של המשטרה וטען כי הבחין באדם העונה לתיאור של החשוד ברצח חובש כובע על ראשו ומתנועע בתוך שוק הכרמל.



הוא יצר קשר עם המשטרה ואמר כי אם זיכרונו אינו מטעה אותו, הוא חושב שהחשוד ברצח חלף מולו. מוקדן המשטרה ביקש ממנו לשמור על קשר עין עם החשוד ובמקביל על מרחק ממנו. במקביל, הזעיק המוקדן שוטרים שהיו באזור והגיעו לזירה תוך דקות. כשהבחין החשוד בשוטרים החל להימלט ובתום מרדף ומאבק קצר הוא נלכד, נאזק והובל לחקירה במרחב יפתח של המשטרה. מן המשטרה נמסר כי היא "מודה לציבור שהציף את מוקד 100 בפניות" ונרתם למאמצי החיפוש.



קודם לכן נחשף ב"חדשות 10" כי טספסיון משך סכום גדול של כסף וכי הונו מוערך במאות אלפי שקלים. עוד נחשף, כי הוא תיכנן את הרצח מבעוד מועד, ובמשטרה חשדו שבאמצעות כספו והקשרים הוא ינסה להימלט מהארץ.



כזכור, ביום שני בערב נמצאה צגאיי, נערה בעלת אזרחות אריתראית, ללא רוח חיים, עם סימני אלימות על גופה, בחדרה בדירה ברחוב הונא בשכונת התקווה בתל אביב. בדירה שהתה אמה של הנערה, וכבר בשלב הראשוני של החקירה עלה החשד שלפיו בן זוגה לשעבר של האם הוא האחראי למותה של צגאיי.



אתמול הדפה המשטרה את הטענה כי הכתובת הייתה על הקיר. אחד משכני המשפחה בעבר סיפר אתמול כי הנרצחת התקשרה לפני כמה ימים למשטרה והתלוננה על איומים מצד בן זוגה לשעבר של אמה. במשטרה מכחישים בתוקף כי צגאיי מסרה מידע על אודות מסכת איומים.



סילבנה צגאיי



"לפני כמה ימים פנתה הנערה בטלפון למוקד 100 של המשטרה ודיווחה על כך שבן זוגה לשעבר של אמה הגיע לביתן לאסוף את חפציו. היא תוחקרה ונשאלה אם היא מאוימת ואם החשוד תקף אותה או את אמה, אך היא השיבה בשלילה. למרות זאת יצאה ניידת לביתה, אך היא נותרה איתנה בעמדתה. כל פרסום אחר חוטא לאמת ומטעה את הציבור", נכתב בהודעת המשטרה.



בבית הספר ביאליק־רוגוזין, שרבים מתלמידיו הם ילדי נתינים אפריקאים, התכנסו אתמול תלמידי כיתות א'־י"ב, חלקם לא הכירו את צגאיי. צגאייי למדה בכיתת הספורט והייתה בנבחרת האתלטיקה של בית הספר, וחבריה לנבחרת, שהשתתפו אמש בתחרות ריצה בעמק חפר, ביקשו להקדיש את הריצה לזכר חברתם. "ראיתי אותה אתמול או שלשום במסדרון", סיפר אלון בצלאל, מורה לחינוך גופני ורכז הספורט בבית הספר. "לא ראו עליה שיש לה בעיות בבית, למרות שהיא הייתה ילדה שמדברת, משתפת, חברותית מאוד.



"הצוות כאן כל הזמן עם יד על הדופק. לכל מחנך יש מפגש עם התלמידים בכל בוקר. יש לנו יועצות חינוכיות, פסיכולוגיות, מטפלות ומטפלים. בגלל הייחודיות של האוכלוסייה, אנחנו מאוד מודעים אליהם. עוטפים אותם כל הזמן. סילבנה לא החסירה ימי לימודים בתקופה האחרונה ונראתה ממש בסדר, לא נראתה עצובה".



בצלאל מספר על ילדה מאוד אינטליגנטית ובולטת. "היא הייתה סוחפת אחריה את כולם. מאוד אוהבת לעזור, לארגן, להיות במרכז העניינים. הדבר שהכי בולט בה הוא היותה מנהיגה. היא הייתה סוחפת את הבנות אחריה, מאוד חביבה, תמיד רוצה לעזור. כולם הכירו אותה כילדה שמחה. כשסיפרנו להם היום על האסון, גם אלה שלא הכירו אותה, ידעו שמדובר בילדה הזאת שמצחיקה את כולם ותמיד מחייכת".



אתמול המתין צוות בית הספר לתלמידים כדי לספר להם על שאירע. "כל מחנך הסביר לכיתה שלו, כל שכבה על פי גילה. הם שאלו שאלות, ביקשו לדעת פרטים, אבל גם אנחנו ניזונים מהתקשורת. אנחנו לא באמת יודעים מה היה שם. אני יכול להגיד שסילבנה הייתה ילדה חזקה ולא פראיירית. אני בטוח שהיא נלחמה נגד מי שפגע בה", הוסיף בצלאל.