חקירה משולבת של המשטרה, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הרשות להגנת הפרטיות ורשות המיסים, הובילה היום (שני) למעצרם של 12 חשודים בגין חשד להונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים. במשטרה מציינים כי צפויים מעצרים נוספים.
 
"מעשי עושק של קשישים הפכו בשנה האחרונה לתופעה בזויה של ניצול אוכלוסיות מוחלשות", טוענים במשטרה. במטרה להילחם בתופעה קשה זו, פועלת המשטרה בשילוב זרועות עם רשויות אכיפה נוספות, על מנת להתחקות אחר אותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם של אוכלוסיות אלה. 

היום, כאמור, הותר לפרסום כי במהלך השנה האחרונה נוהלה על ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א ורשויות האכיפה הנוספות חקירה סמויה, שבמרכזה חשד להונאה שיטתית של קשישים ולאורך זמן. במהלך החקירה עלה כי הקורבנות, קשישים תמימים, נפלו בתרמית שעל פיה פעלו החשודים ש"עקצו" מהם מאות אלפי שקלים במזומן, כשהם מתחזים לסוכני טלמרקטינג.
 

במהלך החקירה המורכבת, נעשה שימוש באמצעים רבים ומגוונים - טכנולוגיים ואנושיים - הכל למען מיצוי חקירתי ובמטרה לאסוף ראיות נגד החשודים. החקירה חשפה את שיטת הפעולה של החשודים, ולפיה איתרו החשודים קשישים שהתעניינו בעבר במוצרי צריכה כלשהם. החשודים יזמו שיחת טלפון אל אותם קשישים והציגו עצמם כמוכרים בשיטת הטלמרקטינג, כשהם מתחזים בשמות בדויים. 

באופן די מובן, נפלו הקורבנות במלכודת ניאותו לשלם דמי חברות במועדון וזאת בתמורה להבטחה שיקבלו במתנה את המוצר שבו התעניינו. בפועל, החשודים גבו מהקורבנות  בגין כל עסקה אלפי שקלים, כראות עיניהם. 

כאמור, עם מעבר החקירה מסמויה לגלויה, פשטו שוטרי מחוז ת"א וחוקרי רשויות האכיפה השותפות על בתיהם ובתי העסק של החשודים ועצרו לחקירה 12 חשודים בגין עבירות של הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הונאה בכרטיס חיוב, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות עפ"י פקודת המיסים ועפ"י חוק הגנת הצרכן.

במהלך הפשיטה נתפסו רכבי יוקרה וכן ציוד מחשוב רב אותם תבקש המשטרה לחלט בסיום ההליך. החשודים יובאו מחר לבית משפט השלום בת"א שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.