המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) עורך דין בכיר וזימנה לחקירה שתי חשודות נוספות, אחת מהן שופטת בית משפט שלום ואחרת עורכת דין, וכן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב, זאת במסגרת פרשה משפטית חמורה העוסקת בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. במסגרת זו, פשטו השוטרים גם על משרדי לשכת עורכי הדין. בתוך כך, שרת המשפטים, איילת שקד, שצפויה להעיד במסגרת הפרשה, אמרה: "זה יום סוער בשבילי כשרה וכאישה", והוסיפה: "לא זומנתי למתן עדות או לחקירה. אם נפל פגם, אני סומכת על כך שמערכת המשפט תעשה את הכל להגיע לחקר האמת". 



אחד החשדות נגד החשוד המרכזי הוא שהוא ניצל את מעמדו לשם קידום מינוי של שופטים על סמך קשרים רומנטיים שניהל. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. שאר הפרטים עדיין אסורים בפרסום. 



במשטרה הסבירו כי החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.



מוקדם יותר חוקרים פשטו על בית החשוד המרכזי, ובהמשך ביצעו את מעצרו, כאשר במקביל לחקירתו נחקרו גורמים נוספים הקשורים לפרשה, שהפכה מסמויה לגלויה עם הבאתם למשרדי להב 433. מדובר בחקירה שעלולה לגרום לזעזוע במערכת המשפט ולהשפיע על אמון הציבור בה, שכן על פניה חושפת עבירות שחיתות הקשורות להתנהלותה.



שקד. תוזמן למתן עדות. צילום: מרק ישראל סלם
שקד. תוזמן למתן עדות. צילום: מרק ישראל סלם



על פי ההערכה, חלק מהדמויות הקשורות לוועדה לבחירת שופטים יידרשו למסור עדות בפרשה, כאשר בין היתר מדובר בשרת המשפטים, איילת שקד, ובנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. גורמים שמכירים את הפרשה מראשיתה, למעט מי שחשף אותה, הם פרקליט המדינה, שי ניצן, והיועמ"ש, אביחי מנדלבליט. 

בתוך כך, למעריב אונליין נודע כי אחת הדמויות שנחקרו בלהב 433 עומדת מאחורי הפצת הודעות וואטסאפ הכוזבות, המשמיצות שופטות ומקשרות אותן לפרשה.



שקד וחיות: "שופטים מונו בהליך מיון קפדני, מקוות שהחקירה תושלם בהקדם"

 
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ושרת המשפטים, איילת שקד, התייחסו בשעות הצהריים לפרסומים בנושא. בהודעה מטעמן נמסר כי "בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים. היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם". 
 
עוד צוין כי "בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

חיות שיגרה מכתב בהול לשופטים 

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אף הוציאה מכתב לשופטים בעקבות התפוצצות הפרשה, בו נכתב: "שופטות ושופטים, רשמות ורשמים בכירים, לפני זמן קצר הותר לפרסום כי בלהב 433 מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים וכן בניסיון להביא למינוי של שופט בית משפט שלום לבית משפט המחוזי שלא קודם לבסוף. על פי הודעת המשטרה, נעצר הבוקר חשוד אחד לחקירה, זומנו לחקירה שתי חשודות נוספות - אחת מהן שופטת בית משפט השלום ואחת מהן עורכת דין".
 
עוד כתב חיות כי "במהלך השנים נדרשת הרשות השופטת לא אחת להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. פרשה זו היא אתגר נוסף שעמו אנו נדרשים להתמודד בימים אלה ואני סמוכה ובטוחה כי נוכל גם לו. אני מאמינה בחוסנה של הרשות השופטת אשר מכהנים בה מאות שופטות ושופטים, רשמות ורשמים בכירים מסורים וישרי דרך העושים את מלאכתם נאמנה מתוך תחושת שליחות ומחויבות לתפקידם. בשעה לא פשוטה זו אני מבקשת לחזק את ידיכם ולקרוא לכולנו לעמוד איתן, להאמין בעצמנו ולהמשיך למלא באמונה את התפקיד החשוב שכל אחת ואחד מאתנו ממלאים מדי יום ביומו כמשרתי הציבור".