בצל הפרשה המשפטית החמורה שפרטים ממנה הותרו היום לפרסום, צפוי ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה להתפטר היום (רביעי) מתפקידו, וזאת לאחר שנתפס בשעת מעשה על ידי אנשי הביטחון בנתב"ג, בעודו מנסה לסייע לבת זוגו שלו להיכנס לישראל במרמה.

בחודש שעבר הגישה פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד נוה ובת זוגו, בגין יציאה וכניסה בלתי חוקית לישראל, וכן קבלת דבר במרמה. לפי כתב האישום, ביקשו שני הנאשמים לפעול להסתרת שהותם המתוכננת בחוץ לארץ וזאת כדי להשיג לעצמן תועלת בקשר לסכסוך גירושין בו מצוי נוה עם אשתו.

לשם כך, החליטו השניים בתיאום מראש לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת מגבולות ישראל מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, וכך ישתקף שרק הנאשם ביקר מחוץ לארץ. בתוך כך הגיעו נוה ובת זוגו בשתי הזדמנויות שונות, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה נוה בעמדה והונפק עבורו גייט פאס. בת זוגו של נוה, על פי המיוחס בכתב האישום, לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייס פאס שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידו, וכך עזבו את שערי המעבר.

עוד מצוין בכתב האישום כי בעת שחזרו נוה ובת זוגו לישראל, בקרית גבול ששהתה במקום הבחינה בהתנהלותם ותשאלה אותם בנושא. בתשובה לשאלותיה "היתמם" נוה, על פי כתב האישום, והציג מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען כי הוא בכלל לא מכיר את בת הזוג שהייתה איתו. עם זאת, השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.

נוה השעה את עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים והיום, כאמור, צפוי להתפטר, למרות שבהתחלה הוא התעקש להמשיך לעמוד בראש לשכת עורכי הדין, למרות החשדות החמורים נגדו.

בתוך כך, אתמול הודיעו המשנה לנוה, עו"ד משה טייב, ושני סגניו של נוה, עורכי הדין מעיין אמודאי ושחר אורגד, כי הם פורשים מתפקידם וכי אינם יכולים להמשיך לכהן תחתיו בשעה שמצבה של הלשכה רק הולך ומתדרדר, וזאת לאור חשיפת הפרשיה המשפטית החמורה שהיום הותרו לפרסום פרטיה, ועיקרה הוא מעצרו של עורך דין בכיר בחשד שפעל למינוי שופטים על סמך קשרים מיניים.

"בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה - כך עוצמת ההתרסקות", כתבו לנוה שלושת הבכירים המתפטרים. "לשכת עו"ד איננה עסק פרטי של איש ולכן להבדיל "מהנהגת הלשכה" שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו".

המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, אמר כי "בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר".עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי, ושחר אורגד סגני יו"ר הלשכה המתפטרים הוסיפו עוד כי "חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נוה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו ויחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה, לבין אפי נוה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו".