גבר בן 30 תושב צפת נאשם כי הצית את הרכב של אביה של בת זוגו - לאחר שזו סירבה לדבר איתו, כך נמסר היום (שני) מהמשטרה. לפי כתב האישום, האיש תקף פיזית את זוגתו, צעירה בשנות ה-20 לחייה, ואיים על חייה ועל חיי אביה באופן מתמשך. 
ב-27 בינואר, סמוך לשעה 05:00 לפנות בוקר, התקבלה תלונה בתחנת המשטרה על הצתה של רכב בבעלות גבר בשנות ה-50. חוקרי משטרה הגיעו למקום, אספו ממצאים ופתחו בחקירה. במהלך החקירה עלה שמו של הנאשם כחשוד במעשה, לאחר שקודם לכן סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר הוא הגיע לבית קפה בו ישבה חברתו לשעבר.
הנאשם שלח לה הודעה וביקש ממנה לצאת החוצה לשוחח איתו אך זו סירבה. הוא אף נכנס לבית הקפה, ישב בקרבתה ושוב ניסה לשוחח עמה, אך הצעירה סירבה בכל תוקף ועזבה את המקום. האיש יצא אחרי הצעירה, הרים אותה בכוח, לקח אותה הצידה ובשלב מסוים אף נגח בה בראשה ועזב את המקום. 

במסגרת החקירה עלה גם כי הנאשם נהג לאיים על הצעירה ולהפחידה: "את תצטערי על היום שנולדת אני נשבע לך", "אני אפוצץ אותך מכות שיהיו גם סימנים, איך אני איתך", "אני רוצח אותך ברגע שאני רואה אותך ואני שורף את הבית שלך". כשהודיעה הצעירה לנאשם כי היא נפרדת ממנו, הוא הגיב בזעם. איומיו כלפיה הסלימו והוא אף איים עליה כי יפגע גם באביה: "נשבע לך אני שורף את האוטו ואני דוקר את אבא שלך גם".  
עם התפתחות החקירה החוקרים איתרו עד שהיה נוכח למעשה ההצתה, ובהמשך תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כנגד הנאשם בגין הצתה, תקיפת בת זוג ואיומים. פרקליטות מחוז צפון הגישה נגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית משפט המחוזי בנצרת. קיים איסור פרסום על כל פרט שיכול לזהות את הקורבן. 
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה התנהגות בריונית מכל סוג שהוא בדגש על אלימות כלפי נשים, ותפעל למיצוי הדין עם עבריינים הנוקטים בבריונות, אלימות והפחדה כנגד אזרחים בכלל ונשים וחסרי ישע בפרט".