היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לפרסם היום את החלטתו בנוגע לתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם של שאר האנשים שנחשדו בתיקי 2000,1000 ו-4000. על פי המסתמן, כל ההערכות מצביעות על כך שנתניהו יואשם בהפרת אמונים בשני התיקים הראשונים, ויואשם בלקיחת שוחד בתיק האחרון. פרט לכך, צפוי גם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, לעמוד בפני כתב אישום על עבירת שוחד.

איש העסקים ארנון מילצ'ן לא יואשם והתיק נגדו ייסגר. מנדלבליט החליט לסגור גם את התיק נגד אשת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שהיתה חשודה בקבלת שוחד בצוותא בתיק 4,000. ההחלטה הדרמטית מגיעה לאחר שנים של חקירות, השלמות חקירה, חתימת הסכמי עד מדינה, דיונים על גבי דיונים וכתיבת חוות דעת תקדימיות בשאלות המשפטיות שהונחו לראשונה על שולחן היועמ”ש. גם עמדתו של פרקליטו המדינה שי ניצן צפויה להתפרסם.
בתיק המתנות (תיק 1000) שהתקבלו לכאורה מאילי ההון ארנון מילצ’ן וג’יימס פאקר, היועץ מנדלבליט צפוי לפרסם כי החליט להעמיד את ראש הממשלה לדין, בכפוף לשימוע, בעבירת מרמה והפרת אמונים. זאת, בניגוד להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד. בתיק וואלה-בזק (תיק 4000), החלטתו של מנדלבליט תהיה בהתאם להמלצת חוקרי המשטרה וכל צמרת הפרקליטות – להעמיד את נתניהו ואת שאול אלוביץ’ לדין בגין שוחד. 
בתיק "ידיעות אחרונות" (תיק 2000) התלבט מנדלבליט עד הרגע האחרון אם לאמץ את המלצת המשטרה, פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ולהעמיד את נתניהו בגין שוחד, וכן מה יהיה הסעיף לגבי מו”ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. הערכות והשערות שונות אומרות כי נתניהו יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים בלבד, אך זאת נדע בוודאות עד להודעה הרשמית היום.


גיא פלג פרסם היום ב"חדשות 12" כי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר, שפוטר בשיחת טלפון על ידי נתניהו בשיחת טלפון, מסר עדות במסגרת חקירת תיק 4000 שהיתה עדות מפתח. על פי הפרסום בחדשות, ברגר העיד שנתניהו הפעיל עליו לחץ כבד כדי שיאשר את האיחוד של בזק-יס, מהלך שהיה אמור לשלשל לכיסו של בעל השליטה אלוביץ' מאות מיליוני שקלים.

הליכוד עתר לבג"ץ - יש לדחות את פרסום תוצאות החקירה 

על פי פרסום של גיא פלג ב"חדשות 12", ישנם חילוקי דעות קשים מאוד בפרקליטות לגבי האישומים. 21 פרקליטים שהיו בחדר הישיבות, כולל פרקליט המדינה, שי ניצן, טענו כי יש להעמיד לדין באישום של שוחד בשלושת התיקים, והיועץ המשפטי לממשלה החליט בסופו של דבר על סעיף מרוכך יותר, ואף שקל בשלב מסוים לסגור את התיק.

בתוך כך, הודיע הליכוד כי הוא עותר לבג"ץ בדרישה לעצור את פרסום הודעת היועמ"ש. מדובר בניסיון אחרון למנוע את ההחלטה בשלב זה: "מדובר בהתערבות בוטה של השמאל במטרה להפיל את הימין. הליכוד באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי הצטרף הבוקר לעתירה בבג"צ נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות".
 
פרקליטי ראש הממשלה פנו במכתב למנדלבליט ודרשו שבניגוד לנוהל, לא יעברו חומרי החקירה לסנגורים של הנאשמים, יחד עם ההחלטה על השימוע, עד לאחר מערכת הבחירות. לטענתם, מדובר בצורך חיוני על מנת למנוע את הדלפת החומרים על ידי הגורמים בעלי העניין מתוך מטרה להשפיע על מערכת הבחירות שנמצאת בעיצומה. ל”מעריב” נודע כי מנדלבליט ככל הנראה ייעתר לבקשה זה, וייתכן שאף יציין זאת בצמוד להחלטת השימוע עצמה שתפורסם היום.
משמעות אי-העברת חומרי החקירה היא למעשה הקפאת ההליך, כיוון שאם הפרקליטים לא יוכלו לקבל ולעיין בחומרי החקירה, לא תהיה להם יכולת להיערך ולהתכונן לשימוע. אם בניגוד להערכות לא ייעתר מנדלבליט לבקשתם, שוקלים פרקליטי נתניהו לפנות בצעד חריג ותקדימי ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר, ולדרוש צו מניעה על פרסום החומרים בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה. עוד הוחלט על ידי ראש הממשלה ופרקליטיו כי לא תוגש עתירה לבג”ץ נגד החלטת היועץ מנדלבליט לערוך את השימוע לפני יום הבחירות. הסנגורים השתכנעו כי הסיכויים לקבלת העתירה נמוכים מאוד, וקיים סיכון לא קטן כי ראש הממשלה יתבזה במסגרת ההליך בבג”ץ.