אחד משלושת בני הקהילה הלהט"בית שהותקפו בשישי בערב לאחר שיצאו ממסיבה בתל אביב על ידי צעירים ערבים, בחר היום (שני) להיחשף בחשבון הפייסבוק שלו בפוסט נוקב נגד הדיווחים שהופצו ברשתות ונגד הקהילה הגאה, תוך שהוא מצרף תמונה קשה של הפגיע שספג בפניו כתוצאה מהמכות. "בוקר טוב מדינת ישראל", פתח את דבריו. "מה שאתם רואים בתמונה זה לא קורס איפור שננטש באמצע, זה ליל שישי האחרון שלי".

"מה שהתחיל כבילוי של שישי באומן כנראה נגמר כאחת החוויות הכי טראומטיות שעברו עליי בחיי, ועברו עליי כבר כמה. מעולם לא ברמה הזו. בחרתי להיחשף בשמי ובפניי, כי הומופוביה ואלימות פנים רבות לה. אני רוצה שתסתכלו לי בעיניים ותראו מה האלימות והשנאה שאתם מלבים פה עושה".

מאיר ציין כי בניגוד לדיווחים על כך שמדובר בשוד, האירוע היה "בראש ובראשונה תקיפה", ותיאר כי "הכתף שלי נפרקה ממקומה, אפי נשבר, יש לי כמה וכמה שברים בגולגולת וחבורות בכל חלקי הגוף ובעיקר חוסר יכולת לישון בלילה מכאבים וטראומה".

לאחר מכן, הוסיף טענות כנגד הדיווחים בתקשורת על האירוע, והוסיף כי עונשם של החשודים ייקבע רק בבית משפט. עוד טען, כי "בכל הידיעות שקראתי על המצב, נאומים ופוסטים שנכתבו, הושמטה המילה העיקרית לתיאור האנשים שביצעו בי את המעשה הזה. הם לא היו רק צעירים מיפו, הם לא היו רק פורעי חוק, הם היו ערבים. זו עוד דוגמה להזנה ממידע חלקי או שגוי. העובדה היא שאנשים וגופים כ"כ פוחדים להשתמש במילה הזו, חלילה יצטיירו כגזענים מעציבה אותי, שכן בשם פוליטיקלי קורקט הם מוכנים לעוות את האמת והמציאות".


 

"רציתי להגיד כמה מילים לקהילה שלי: אהובים, יקרים שלי, כמה חבל שדברים כאלה לא מעניינים אתכם מספיק", הוסיף. אתם כנראה לא מבינים את המשמעות של בטחון ברחוב לכל אחד ואחת. אנחנו חייבים להתנער ולהתחיל לדרוש חזרה את הביטחון שלנו חזרה ברחובות, לא להתייחס לזה כעוד ידיעה צהובה".
"לאיתי פנקס ארד, שרץ להאשים את הרבנים והממשלה בהסתה באמת מיותרת ומכוערת ולאבי בוסקילה, שלא הצליח אפילו לשרבב את צמד המילים 'תוקפים ערבים' לפוסט שלו - אלה פני השמאל שלנו. תבוסתני ומודה בנפילת כוחו. בגלל חוסר פרגמטיות, בגלל העיוורון הכמעט בלתי נלאה שלכם לסיטואציה ובעיקר בגלל התעקשות לא סבירה ולא ברורה לנסות ולהימנע כמה שיותר מתיאור אותם אנשים כמי שהם, אנחנו שרויים במצב הזה".
מאיר המשיך בביקורת: "ועוד מילה קטנה לכל המגיבים ה"גיבורים" והפוליטיקאים הקטנים שבאו לכתוב נאומים חוצבי להבות וחוצי ישראל: זה נורא קל לשבת בבית שלכם, כשאין לכם עצם אחת שבורה בגוף ולהגיד מה אתם הייתם עושים בהינתן והמצב היה הפוך. נורא קל להיות גיבורים בדיעבד. נורא קל גם להיות גיבורים על אנשים פצועים. אתם באמת מנסים לגרד הון פוליטי, לייקים ופרסום על חשבון אנשים פצועים בבית? אתם יודעים שלי לא הייתה שעת שינה שלמה אחת בכל הימים האחרונים? אתם יודעים שכל מה שעלה מול עיניי כשעצמתי אותן פעם אחר פעם היה אותו הרגע בו תפסתי את ראשי כשפניי מכוסות בדם וצרחתי בכל הכוח שנותר בי 'דיי!', כי חשבתי שאני לא הולך לראות אור יום אחרי הלילה הזה? כשחטפתי יותר מ40 אגרופים ובעיטות לראש שלי? על מי אתם גיבורים בדיוק?".

השופט בדיון: "חשד לפשע שנאה"

בתוך כך, שלושת החשודים בתקיפה הובאו לבית המשפט פעם שנייה לדיון בהארכת מעצרם. השופט עלאא מסרווא, שהחליט להאריך את מעצר שניים מהם בארבעה ימים, ושל חשוד נוסף בשלושה ימים, ציין בהחלטתו כי מדובר "בעבירת אלימות שעל פי הטענה לא קדמה לה התגרות או רקע מקדים, אלא שהיא נעשתה לפתע פתאום, ואף עלה חשד לפשע שנאה". 
 
החשודים, מבחינתם, מכחישים את החשדות המיוחסים להם, וטוענים להתנכלות הפוכה מצד המתלוננים. השופט, לעומת זאת, הוסיף בדיון כי "בין הגרסאות של החשודים לבין גרסת המתלוננים, יש להעדיף באופן מובהק את גרסת המתלוננים, נוכח העולה מהדוח". 
 
לפיכך, מעצרם של שלושת תושבי יפו הוארך כאמור בארבעה ובשלושה ימים, ובמשטרה סבורים כי מדובר באירוע שנסיבותיו קשורות לרקע הומופובי.