נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכות, כבוד השופט בדימוס דוד רוזן, מתח ביקורת על התנהלותה של הפרקליטות בפרשת "אקיוטק", לפיה גורמים בפרקליטות לא השלימו את השימוע שהתקיים לחשודים בפרשה בחלוף למעלה מחמש שנים וחצי מנקודת הזמן בה התיק הועבר לפרקליטות.



לאחרונה הוגשה לנציבות תלונה על ידי אזרח, אשר הלין נגד הפרקליטות בגין אי פרסום תוצאות השימוע שהתקיים לחשודים בפרשה בחלוף למעלה משנה וחצי ממועד הודעת הפרקליטות על שקילת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע.



בירור התלונה העלה כי התיק הועבר לטיפול הפרקליטות בנובמבר 2013 ועד למועד הגשת התלונה לנציבות טרם התקבלה החלטה בעניינו, שכן טרם הושלמו הליכי השימוע בתיק. לפיכך, הלכה למעשה מצוי הוא בטיפולה של הפרקליטות למעלה מחמש שנים וחצי, מתוכן כ- 30 חודשים בהשלמות חקירה.



הנציב רוזן קבע בהחלטתו כי "בהימשכות ההליכים המתוארת יש כדי לפגוע פגיעה לא מבוטלת בהליכים המשפטיים עליהם יוחלט בסופו של יום, ולא פחות חשוב - לפגוע באמון הציבור ברשויות החוק".



עוד הבהיר השופט בדימוס, כי "העברת תיק להשלמות חקירה אינה בבחינת "שגר ושכח". גם משהתיק נמצא בהשלמת חקירה והאחריות רובצת על שכם המשטרה אין בכך בכדי לפטור את הפרקליטות ממעקב אחר התיק, ועל פי הצורך על פרקליט בכיר לפנות פנייה רשמית בכתב לדרג פיקודי בכיר במשטרה על מנת ללמוד ולראות את  מצב ההשלמה והצורך בהחשת הטיפול בה.



כך כתב השופט רוזן בתמצית ההחלטה: "לא נכון להשלים עם מצב דברים לפיו טיפול בתיק חקירה ובהמשך ההכרעה בו, ישתרכו לאורך מספר שנים בין רשויות אכיפת החוק. לא מדובר בגזירת מצב ללא מענה".



בעקבות תלונה זאת המליץ הנציב ליועץ המשפטי לממשלה לעשות בכוחו לסיום הטיפול ארוך הימים בתיק זה, וכן להורות על רענון וחידוד ההנחיות הקיימות למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.



פרשת איקיוטק התפרסמה ב-2013,  לאחר שהחברה, בבעלות בן אופק, שלחה למאות אלפי לקוחותיה דרישות לפירעון חובות שצברו לכאורה, לאחר שהתקשרו עם החברה וקיבלו ממנה שירותי תוכן.



לקוחותיה של החברה תבעו את החברה בבתי המשפט וגם החברה ניהלה הליכים משפטיים עם לקוחותיה. באוגוסט 2017, לאחר שהתקיימו חקירה פלילית, דיונים בכנסת ושימועים בוועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין - הוגשו כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד אופק ועוה"ד נועם קוריס, בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.