דוברות המשטרה מפרסמת את המספרים שמאחורי המלחמה של משטרת ישראל באמל"ח ובירי. מנתוני החציון הראשון של שנת 2019 עולה כי משטרת ישראל תפסה 3,661 פריטי אמל"ח (80% מתוכם במגזר הערבי). כמו כן, נעצרו 2,704 חשודים בגין עבירות אמל"ח וירי ומאות כתבי אישום הוגשו בסיומן של חקירות המשטרה. בין היתר אותרו: 341 אקדחים, 65 תתי מקלע, 256 רובים וכלי נשק, עשרות מטענים ולבנות חבלה, 123 רימוני רסס, הלם וגז, ועוד תחמושת רבה. 

לצורך השוואה, בכל שנת 2018 נפתחו 3,568 תיקים בגין עבירות אמל"ח. נעצרו 3,447 חשודים בכל רחבי הארץ, כשליש מהם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. במהלך שנה זו הגישו חטיבת התביעות של משטרת ישראל והפרקליטות 1,269 כתבי אישום נגד נאשמים בעבירות החזקה, שימוש וסחר באמצעי לחימה בניגוד לחוק.
במהלך החציון הראשון של שנת 2019 נעצרו 1,862 חשודים בגין החזקה שימוש וסחר באמצעי לחימה בניגוד לחוק כאשר מחציתם מאזור הצפון. במהלך תקופה זו הוגשו 528 כתבי אישום נגד נאשמים בעבירות אמל"ח. רק במחוז הצפוני של משטרת ישראל, מאז תחילת שנת 2019, נתפסו: 109 רובים (מתוכם 10 איירסופט), 221 אקדחים (מתוכם 103 איירסופט), 90 רימונים, 63 מטענים, 549 בקבוקי תבערה, מאות כוורות וזיקוקים, 6 פצצות RPG. 

אמל"ח שנתפס. קרדיט: דוברות המשטרה
אמל"ח שנתפס. קרדיט: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי "בישראל, עיקר הפעילות המשטרתית נגד ירי ושימוש באמצעי לחימה מתמקד ביישובי המגזר הערבי. אמצעי לחימה המוחזקים בניגוד לחוק משמשים לא אחת עבריינים, כנופיות וארגוני פשיעה, זאת בעיקר ע"ר סכסוכים וחיסולי חשבונות מקומיים, אך לא רק. אמצעי לחימה אלו משמשים גם לביצוע פיגועים, פשעים חמורים ולאירועי אלימות קשים. משטרת ישראל תמשיך במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד עבירות הנשק, הכול במטרה למנוע פשיעה וטרור, לשמור על שלום הציבור וביטחונו ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לכל אזרחי ישראל באשר הם". 

"יחד עם זאת רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל, בחינוך, בתרבות, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות יובילו לשינוי מגמה והצלחה משמעותית במיגור עבירות הנשק". עוד נמסר מהמשטרה: "מדובר בנגע חברתי מסוכן ואנו לא נרפה ונמשיך במאבק המתמשך בעבירות הנשק והירי בפרט ביישובי המגזר הערבי בישראל, בכל זמן ובכל מקום. נפעל למצות את הדין עם כל עבריין ולהגיע לכל כלי נשק המוחזק בניגוד לחוק, למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".