פרשת החשד להתעללות בחסר ישע בסניף שופרסל בגוש עציון, כפי שתועדה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בסוף השבוע האחרון הולכת ומתרחבת. בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בארבעה ימים את מעצרם של שלושה חשודים, שני בני מיעוטים העובדים באותו הסניף ויהודי המשמש כמנהל המחסן בסניף, להם המשטרה מייחסת עבירות של התעללות בחסר ישע במספר הזדמנויות. במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט, חשף נציג המשטרה כי במסגרת החוקרים התחקו אחר סרטונים חמורים יותר, בהם נצפים השלושה כשהם מעורבים יחד בהתעללות הקשה.



נזכיר כי עד אתמול טענו שניים מהחשודים כי מדובר באירוע חד פעמי וכי הם התנצלו בפני הקורבן. מבחינתם, הפרשה הסתיימה והיא נותרה מאחוריהם, אך חוקרי מחוז ש"י מצאו בטלפונים הניידים של החשודים סרטונים נוספים שצולמו על ידם, אשר בחלקם נראה מנהל המחסן כשהוא משתף פעולה עם החשודים ומעורב אישית ממקרי ההתעללות. הוא לא ניסה למנוע את ההתעללות וההתאכזרות לחסר הישע, בתקופה ארוכה בכמה הזדמנויות. כאמור השלושה נעצרו אמש והובאו לבית המשפט, שהחליט לבסוף להאריך את מעצרם בשביל שיתאפשר לגבות עדויות נוספות וכן לסרוק את המכשירים הניידים שלהם.



כזכור, בשבוע שעבר הופץ ברשתות החברתיות סרטון בו נראים שני בני מיעוטים העובדים בסניף שופרסל בגוש עציון כשהם מתעללים בחסר ישע, \זאת אחרי שכבלו את ידיו בסרט הדבקה ובמצב הזה דרשו ממנו לבצע פעולות בניגוד להבנתו והכו קלות בראשו, כשהם משפילים ומבזים אותו. מאוחר יותר הגדילו לעשות כשהפיצו את הסרטון ובכך החמירו את ההתעללות באותו חסר ישע. במקביל להתעללות הקשה, הוא התחנן על נפשו וביקש מהם להפסיק.



בעקבות האירוע הגיע אל תחנת המשטרה במחוז ש"י עורך הדין איתמר בן גביר, כשהוא מלווה בקורבן העבירה אותו הוא מייצג ויחד הגישו השניים תלונה במשטרה. במחוז ש"י פתחו בחקירה ובמהלכה הובאו לחקירה מספר דמויות בסניף, בהם מנהלים ועובדים, ותוך כדי החקירה הוחלט לעכב שניים מהעובדים המתועדים בסרטון. הם טענו כי מדובר באירוע חד פעמי עליו הביעו צער, ושוחררו בתנאים מגבילים, אך חשיפת סרטונים נוספים הובילה להחלטה לעצור אותם וגם חשוד שלישי, על מנת למצות את החקירה עד תום. כאמור בימים הקרובים תשלים המשטרה את הורדת הסרטונים מהטלפונים הניידים של החשודים ולאחר מכן תתקבל ההחלטה בעניינם של המעורבים.



עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, מסר: "הסרטון שפורסם מהתעללות הקשה בסניף שופרסל הוא רק קצה הקרחון שנחשף. ידוע לנו על מקרים ואירועים נוספים שבהם עבר הצעיר התעללות קשה מצד העובדים, תושבי הרשות, בסניף. לא ניתן להתעלם מכך שיש לנו כאן יסוד לאומני שעומד מאחורי ההתעללות הזאת. המתעללים הכריחו את הנער להגיד דברים בערבית, ולאחר מכן הראו את זה לכל שכניהם בכפר". 

"יחד עם זאת", הוסיף בן גביר, "אי אפשר להתעלם מכך שהיו גם עובדים יהודים, כולל מצוות ההנהלה של הסניף, שהיה מודע לדברים ובכל זאת הם לא עשו שום דבר על מנת למנוע או לעצור את התעללות בצעיר. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין לא רק עם המתעללים עצמם, אלא גם עם המעגלים הרחוקים יותר שאישרו את המעשים בשתיקתם".