המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, נשאה היום דברים בכנס חיפה למשפט, המשותף למחוז חיפה בלשכת עורכי הדין ולפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. זילבר הגיבה לביקורת הרבה הנשמעת באחרונה על מערכת המשפט.



"אני עולה מידי יום מירושלים למרכז וחזרה, הנסיעות הארוכות הללו מאפשרות לי להאזין לרדיו. מזה תקופה אני שומעת - 'יד אכיפה זדונית, אני שומעת מתפרה, אני שומעת התנהלות פושעת, אני שומעת מפלגת סאלח א-דין, הייתכן שבתיאורים הללו מתכוונים לפרקליטות שלי? למשרד המשפטים שמהווה לי מולדת מקצועית ורגשית?", אמרה זילבר.



"הפער ההולך ומתרחב בין תמונת האמת שתיארתי לבין הדימוי של המערכת המשפטית הציבורית שהולך ומתפשט וקונה חלקים רבים בציבור מטריד אותי ומעסיק אותי.  מאחר ופער זה הוא בעייתי בעיניי הקדשתי מחשבה לניתוח סיבותיו ולפירוק מציאות של פייק ניוז שהולכת ומזהמת חלקות טובות ומכתימה. בעיניי לא מדובר בתופעה מקרית מדובר במארג של מהלכים שהצטברותם מובילה לקפיצת מדרגה, כזו שמטרתה לשנות את האיזונים והבלמים במבנה המשתנה המוכר לנו , ומשכך מדובר בתופעה מדאיגה", הוסיפה.



לקראת סיום נאומה אמרה זילבר: "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, המשנים, אנחנו צריכים להמשיך ולדבר על ויסות הפגיעה בשלטון החוק באופן ישיר, לחשוף אותו. מעל לכל במה, לדבר לציבור במישרין. אנחנו לא יכולים עוד להמשיך להגיב בנימוס, אנחנו צריכים למצוא באופן אקטיבי עוד במות כאלו, אנחנו צריכים להסביר באופן הכי ברור שיש מה המחיר החברתי אותו ישלם כל אחד מאיתנו כאזרח המדינה אם ייפגע ויתכרסם הביטחון המשפטי, מונח אותו טבע לאחרונה היועץ המשפט לממשלה".