פרקליט המדינה, שי ניצן, שלח שלשום לרשימת מכותבים בדואר האלקטרוני, מכתב חסר תקדים ובו הוא מעדכן אותם בסוגיות שבהן זוכה הפרקליטות לביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, ומבקש לגייס אותם להגנתה. בין המכותבים שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, בעבר בכיר בפרקליטות המדינה, וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה, אם יוגש נגדו כתב אישום. 
 
ניצן שלח את המכתב, בין השאר, גם לפרקליטים שהועסקו בעבר בפרקליטות, והיום פועלים מולה כמייצגים של לקוחות וארגונים שונים. "ביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת בנושא", כתב ניצן. את המכתב שנשלח, כאמור, שלשום, קיבלה גם נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, שאתמול תקפה במילים קשות את שר המשפטים, אמיר אוחנה, בעקבות ביקורתו על הפרקליטות. 

במסמך ששלח פרקליט המדינה נכתב: "ביום ראשון קיימתי פגישה עם כמה מנהלים לשעבר, כדי להתייעץ עימם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות, שרבו לצערנו לאחרונה, תוך שביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת כאשר עולה הנושא". 
 
עוד כתב ניצן: "בהמשך להצעות שעלו בישיבה, בכוונתנו להעביר אליכם מידע רלוונטי בזמן אמת, הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות. עשינו זאת בעבר מעת לעת, אך בכוונתנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר". למכתב צורפו כמה מסמכים, שיסייעו למכותבים להדוף את הביקורת על הפרקליטות, אם וכאשר יתראיינו בנושא, בהם החלטת היועמ"ש בעניין רות דוד ומכתב מאת היועמ"ש הדוחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה".

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "מכתבו של פרקליט המדינה הכולל מידע פומבי "הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות" נשלח ברשימות תפוצה של מנהלים לשעבר בפרקליטות המדינה ובהם ארבעה שופטים מכהנים. בשיחה שקיימה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות עם פרקליט המדינה הבוקר הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. פרקליט המדינה הסביר כי מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

הפרקליטות פרסמה הבהרה בתגובה לדברים: "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים . יובהר כי שופטים מכהנים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה.
 
"אתמול הוציא פרקליט המדינה מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות  בעבר המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות.       

"המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת". 
 
 בעקבות איתור התקלה  הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה. עוד יודגש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי. עדכון על כך נמסר הבוקר לנשיאת ביהמ"ש העליון. צר לנו שטעות זו שאירעה בתום לב נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים בדבר "תדרוכים פסולים" כביכול של פרקליט המדינה לשופטים מכהנים.
 
במסגרת המייל כאמור לא נשלח דבר שלא פורסם בהודעות דוברות רשמיות,  ואין פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים.