כוחות המשטרה עצרו היום (שני) שישה חשודים, ביניהם שני אחים, בחשד כי במהלך השנה האחרונה הונו עשרות לקוחות בנקים שונים בדרכים שונות באמצעות עוקץ טלפוני. הכוחות פשטו על ביתם של החשודים, שם תפסו מסמכים, מחשבים וכ-30,000 ש"ח במזומן. החשודים הובאו לבית משפט השלום בטבריה, שם הוארך מעצרם בשבוע.

מהחקירה עלה כי האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות. לאחר שהקורבן מילא את פרטיו באתר, חזר אליו נציג (אחד האחים) וסיפר לו על תנאי ההלוואה, בדרך כלל תנאים נוחים ואטרקטיביים מאד, וביקש ממנו להפקיד סכום כסף עבור פתיחת תיק. מיד עם הפקדת הכסף בחשבון האחים היו נעלמים ולא ניתן ליצור איתם קשר.

האחים הצליחו לאתר מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות בנקים שונים בארץ, והשתמשו בהם כדי לרכוש כרטיסי מתנה "GIFT CARD" בסכום נמוך יחסית של 100- 150 ש"ח, זאת כדי שהקורבנות לא יבחינו בגניבה. עשרות לקוחות נעקצו מבלי שידעו על כך, ורק פניית המשטרה אל הקורבנות במסגרת החקירה, גרמה להם להבין שנפלו קורבן להונאה.

בשיטה נוספת בה פעלו האחים, הם הצליחו לאתר פרטי חשבון בנק של לקוחות שונים, יצרו קשר טלפוני עם אותם לקוחות תוך כדי שהם מתחזים לנציגי שירות מטעם הבנק. ה"נציג" היה מבקש מהלקוח להקריא לו את קוד האימות שקיבל באותו רגע ופרטים נוספים כביכול כדי לאמת שהוא בעל החשבון. במקביל, פתחו האחים את חשבון הבנק של אותו לקוח, כאשר אחד החשודים לוחץ על שכחתי סיסמא. אז היו מקלידים את הפרטים שמסר הקורבן וכך הצליחו להיכנס לחשבון הבנק ולמשוך ממנו במרמה כספים.

באחת השיחות שהוקלטו, נשמע הנציג מבקש את פרטי חשבון הבנק של אחד מלקוחות בנק לאומי, כשהוא אומר שהמטרה לשם כך היא כי החברה מעדכנת הגנת סייבר לכלל הלקוחות, ואף הצהיר כי הלקוח "יקבל פטור מעמלות עו"ש למשך חצי שנה".