נסיבות חייה הקשות של נפגעת פיגוע טרור משנת 1995 בקו 26 בירושלים, שבו נהרגו חמישה אנשים ונפצעו יותר מ־100, גרמה לרשויות להתחשב במצבה, ועל אף שעברה הליך של פשיטת רגל, בית המשפט אפשר לה לסיים באופן מכובד ובתנאים מקלים את ההליך בעניינה.

אף שהליכי פשיטת רגל נשענים במהותם על חישובים כלכליים גרידא, בשנים האחרונות ניתן לזהות מגמה שלפיה הגורמים המעורבים משתדלים להכניס לשקלול גם מאפיינים שקשורים בנסיבות החיים של החייבים ושל מי שעומדים בפני הליך מורכב ולא נעים של פשיטת רגל.

לאחרונה, התקבלה החלטת הסדר פשיטת רגל שזכתה להסכמתו של בית המשפט המחוזי בנוגע לנפגעת הטרור, ולהליך פשיטת הרגל שהוגש בעניינה. ההסדר התקבל רק לאחר הליך משפטי סבוך, שהטיל ספק במהימנותה ובאופן התנהלותה הכלכלית של הנפגעת. למרות זאת, בסופו של דבר כאמור, בית המשפט העניק גושפנקה לגישה החדשנית. לטענת נפגעת הטרור, היא עברה בעקבות הפיגוע "טראומה נפשית ופיזית", שכוללת קביעת אחוזי נכות. "הטראומה ליוותה אותה ומלווה אותה הלאה גם בהמשך חייה", ומהווה לטענתה מאפיין משמעותי בהידרדרות מצבה הכלכלי. 

עו"ד אביעד גלס, שמייצג את האישה, הוסיף: "מדובר היה בפיגוע תופת רצחני בעיר, שגבה את חייהם של ישראלים רבים וגרם לעשרות פצועים, ביניהם מרשתי, פ', שנפצעה באורח קשה ונזקקה לשיקום ממושך. הפציעות הפיזיות ומוגבלותה היו כאין וכאפס לעומת הטראומה הנפשית, החרדה והדיכאון שליוו ועדיין מלווים את חייה".