עד מדינה המתקרא י.א. בפרשה 512 מסרב להעיד, אך ההסכם עמו לא יבוטל. כך טוענים עורכי הדין המייצגים בתיק ומביעים תמיהה נוכח החלטה זו של הפרקליטות. 

לטענתם, עניין זה מצטרף למחלוקת בדבר עדות עד נוסף, שקשור לפרשה אחרת אך יכול לשפוך אור על ההליך המשפטי בפרשה זו. גם שם מדובר בתיק רצח מלפני כעשור, ולכאורה יש ידיעה בנוגע לזהות מבצע הרצח, אשר תשפיע על הפרשה הנוכחית. 

פרשה 512 נחשבת כיום לתיק הדגל בעולם הפשיעה המאורגנת בישראל. בין האישומים כלולים רצח וניסיונות רצח, ובין הגורמים המעורבים נמצאים רבים מהשמות שאיתרו את מדורי הפלילים. האישומים המשמעותיים בתיק נוגעים לשני ניסיונות חיסול. 

מכתב האישום עולה כי במסגרת סכסוך עקוב מדם, בין ארגונו של יצחק אברג'יל לעבריין זאב רוזנשטיין, בני משפחת אוחנה ובני משפחת אבוטבול ניסו לרצוח את רוזנשטיין בנובמבר 2003, ופיצוץ עז החריד את צומת הרחובות אלנבי ויהודה הלוי בתל אביב. באירוע נרצחו נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו 51 אנשים. חמישה חודשים קודם לכן התפוצצה מכונית תופת סמוך למשרדו של רוזנשטיין בכיכר פלומר (גני התערוכה הישנים), שפצעה אותו ואת מאבטחיו.

עו"ד אורנת קמרון, המייצגת את אחד החשודים בתיק - אבי רוחן, מספרת: "מדובר בלא פחות משערורייה, שלפיה עד המדינה שחולל את כל הפרשייה ומסר עדות כזב ביחס למרשי נמנע מלמסור עדות בבית המשפט בניגוד להסכם עד המדינה שנחתם איתו. על בסיס גרסאותיו השקריות נכתב כתב האישום, והתנהלות זו של הפרקליטות מעוררת תמיהות רבות". 

אבי רוחן, אחד החשודים. עורכת דינו טוענת: "זו שערורייה" צילום ארכיון: פלאש 90
אבי רוחן, אחד החשודים. עורכת דינו טוענת: "זו שערורייה" צילום ארכיון: פלאש 90

בפרקליטות הגיבו באשר לעד המדינה: "כפי שקבע בית המשפט בהחלטתו, הבאתו לעדות של י.א נעדרת כל תכלית ראייתית. הודעות העד הוגשו במלואן לבית המשפט, אשר יוכל לבחון את טיב ההודעות. התנהלות העד במסגרת הסכם עד המדינה נבחנת".

באשר לפרשת הרצח הנוסף מלפני כעשור, הוסיפו בפרקליטות: "חקירת הרצח מצויה תחת חיסיון, מאחר שמדובר בתיק שעודנו פתוח ועל כן לא ניתן להעיד בבית המשפט בעניין. התנהלותה המקוממת של ההגנה הובילה למצב שהעד לא יכול להעיד בעניין בבית המשפט. ההגנה ויתרה על עתירה להסרת החיסיון, ובמקביל התנגדה להצעת התביעה כי העד ימסור עדות במקום הראוי לכך, במשטרה, במסגרת תיק חקירת הרצח".