בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (חמישי) את ערעורה של המשטרה, וביטל את החלטת בית משפט השלום לשחרר את אהרון רמתי, מי שנחשב כמנהיג הכת שנחשפה לפני כשבועיים בבירה. בית המשפט האריך את מעצרו של רמתי עד ליום ראשון. 

אתמול החליט בית משפט השלום לשחרר את רמתי למעצר בית בערבות ששילם בנו. לאחר שחרורו, היה אמור רמתי לשהות בצפת. לאחר החלטת בית המשפט, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה כדי לאפשר לה להגיש את הערעור.

הבוקר, בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בבקשה שהגישה המשטרה, החליט כאמור בית המשפט המחוזי להפוך את ההחלטה שהתקבלה כך שרמתי יישאר במעצר לפחות לעוד מספר ימים. 

כזכור, רמתי, בשנות ה-60 לחייו, נעצר לפני כשבועיים בעקבות דיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה של קהילה בשכונת גאולה בירושלים, הפועלת במעטה של סמינר נשים, החיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים. עדותן של ארבע נשים ששהו במקום בו הופעלה הכת למשך זמן ארוך, אך החליטו לעזוב, הייתה העילה המרכזית למעצרו.

בתום חקירה סמויה שניהלה כוחות המשטרה, בה נעשו גם האזנות סתר, נעצרו, בנוסף לרמתי, תשע נשים נוספות, בהן אשתו, ושמונה נוספות עוכבו לחקירה.