עורך הדין עמית חדד, המייצג את יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) בראיון לתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM לפנייה שהוגשה לבית המשפט ובה נטען כי "כמו שהמשטרה הדליפה מהנייד של השופטת - כך תדליף גם במקרה הזה". הוא אמר: "אנחנו נמצאים בסיטואציה מאוד מוזרה. אחרי שניצחנו בבית המשפט העליון וניצחנו באופן כמעט מלא בבית המשפט השלום, המדינה הגישה ערר על ההחלטה של בית המשפט השלום".

הפרקליט טען כי "האירועים מהימים האחרונים, כשאנחנו רואים שכל טלפון שמגיע למשטרה מגיע בסופו של יום גם לעיתון – זה חייב להיעצר". הוא הוסיף: "אדם בחקירה מדבר באופן מודע מתוך מחשבה שאולי הדברים יגיעו לעיתון כי יש הדלפות מחקירות. כשאדם מתכתב בביתו בטלפון הכי פרטי שלו, בו יש הדהוד למחשבות הכי פנימיות של האדם, והדבר הזה מגיע בסוף לעיתון?". לדבריו, זה דבר שקשה להסכים לו. 

"ההתנהלות וההתייחסות לבתי המשפט לכל הקשור להסתמכות למשטרה צריכה לעבור מהעולם. טלפון שמגיע למשטרה מגיע בהכרח גם לעיתון ואותי באופן אישי זה לא מעניין מי נותן אותו לעיתון", הסביר, "את המשוואה הזאת צריך לשבור ולחשוב מחדש בכל הקשור לטלפונים הסלולריים". עו"ד חדד ציין: "אחרי שהמדינה טוענת שמדובר במקרה חמור של הטרדת עד בנסיבות מחמירות, השופט אלרון שואל את עצמו האם נכון לקחת טלפונים מיועצי ראש הממשלה ועוד בלי צו תוך הפרה ברורה של החוק. זה מה שגרם לו לומר את הדברים הקשים שהוא אמר".

עורך הדין הוסיף כי "לדעתנו סוג כזה של עבירה לא מצדיק הוצאת צו ותפיסה של טלפונים מלכתחילה. המדינה טוענת שהיא רוצה לחפש באופן ממוקד ולא לחטט בטלפון במלואו. מה שהמדינה לא מספרת זה שהיא רוצה לשאוב את כל הטלפון, עד החלק האחרון שבו ואחר כך להתבונן רק חלקים". הוא התייחס למקרה של ראש הממשלה והסביר: "במקרה של ראש הממשלה לא הייתה שום בהילות להגיש את כתב האישום. אם השיקול הוא הבחירות שלא יתביישו לומר זאת. אחרת, למה לא חיכו? אפשר לשאול את אותה השאלה בנוגע לתאגידים כמו בזק, שהרוויחה לפי כתב האישום מיליארד שקל, ולא נמצאת בכתב החשדות".

נתקלת אי פעם במקרה כזה של שוחד בלי שנגעו בתאגידים?
"אין דבר כזה. יש מקרים בהם לפני שמגישים לכתב אישום מגיעים לאיזשהו הסדר עם התאגידים. המדינה הודתה שהיא בכלל לא שקלה את האירוע הזה. אי השקילה הזאת מבהילה. איפה 'ידיעות אחרונות' בכל הסיפור הזה?".

זו רשלנות מטורפת. על מה כן יש תעודת חיסיון?
"אנחנו מכירים כל כך מעט מהתיק ובשימוע הוגשה לנו רק ליבת החומר. כל המסמכים שאנחנו דרשנו לא ניתנו לנו. אין לי ספק שתעודות החיסיון אמורות לכסות הרבה מאוד חומר והנושא הזה יזכה לזרקור במהלך המשפט. אי אפשר לבוא ולקחת חומרים שהם לטובתנו ולזרוק אותם לתוך תיבה בתקווה שלעולם לא נוכל להגיע אליהם. יהיו עוד הפתעות גדולות".

אתה מאוד מכבד את המערכת ולא השתתפת בחגיגת ההתקפות מצידו של ראש הממשלה ואנשיו. שלוש שנים אחרי שאנחנו מתעסקים בזה. אתה עדיין סומך על המערכת?
"בית המשפט הוא חלק מהמערכת ואנחנו חייבים לסמוך עליה. מערכת גם עושה טעויות, לעיתים טעויות קטלניות שגרמו לעיוות דין אדיר. אני מאמין באמונה שלמה שראש הממשלה חף מפשע ושאסור היה לייצר קונסטרוקציה חדשה עבור ובשביל ראש הממשלה. אני חושב שכתב האישום הזה הוא התאבדות קולקטיבית של הפרקליטות ואסור היה להגיש אותו. מערכת חפצת חיים הייתה צריכה להסתכל במראה ולראות שאין כלום בתיקים הללו, לקחת את המנעול הכי גדול ולסגור אותם. בוודאי שלא לפתוח ולאפשר לבית המשפט לעיין בהם".

אתה באמת חושב שבית המשפט, שהוא חלק מהמערכת ירצה לפתוח את תיבת הפנדורה הזאת?
"אנחנו חייבים להאמין ביושרה של בית המשפט והמסוגלות שלו לבחון את הדברים כפי שהם תוך התעלמות מרעשי הרקע. בית המשפט חייב להסתכל אך ורק על הראיות. אז יראו שהתיקים מתכווצים לגודל של נמלה".