מדובר בצעיר בן 25 שנפצע בשנת 2010, בהיותו בן 16 כתוצאה מפגיעת כדור ספוג שנורה לעבר עינו על ידי כוחות משטרה, בשל התפרעויות קשות שאירעו בכפר סילוואן. כנגזרת מהפגיעה, נפגעה עינו הימנית של התובע ובסופו של יום נעקרה כליל. התובע הגיש תביעה כנגד מדינת ישראל, במסגרתה טען כי לא לקח חלק בהפגנות האלימות ואף לא שהה בקרבתן (ת.א. 29971-09-11). הנתבעים טענו מנגד, כי לא היו דברים מעולם, וכי עינו של התובע נעקרה בנסיבות אחרות. 

הצעיר איבד את עינו בעקבות רשלנות כוחות השיטור שהיו בשטח
ביהמ"ש קיבל את גרסת התובע וקיבל את תביעתו. בפסק דינו מנמק ביהמ"ש את החלטתו, לפיה אין מחלוקת על כך שהתובע גר בכפר סילוואן ובו נמצאת גם חנותו של משפחתו, דבר שעושה את האפשרות שנפגע בקשר לאותם אירועים כמסתברת והגיונית יותר. עוד צוין בפסק הדין כי עובדה זו תומכת בגרסת הצעיר כי נפגע כתוצאה מרשלנות הכוחות שהיו בשטח במהלך העימותים הקשים שהיו בינם ובין התושבים המקומיים. 

גרסת הצעיר ביחס לנסיבות האירוע הייתה מהימנה ועקבית
ביהמ"ש ציין כי הנתבעים אישרו כי במסגרת פעילות כוחות הביטחון באירוע המדובר אכן נורו כדורי ספוג. עוד צוין כי גרסת התובע הייתה מהימנה, ניתנה כבר בסמוך להתרחשות האירוע עם הגיעו לבית החולים לקבל טיפול רפואי והייתה עקבית לכל אורך ההליך המשפטי. נקבע כי הירי שנעשה לעבר הצעיר היה רשלני ולכן המדינה מחויבת לפצותו על הנזקים שנגרמו לו בעקבותיו.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין דוד סער, לחץ/י כאן.

בית המשפט קבע לצעיר נכות תפקודית בשיעור של 37% בעקבות האירוע
כן קבע ביהמ"ש, כי עצם העובדה שהפגיעה בעין ממוקדת מאוד, מעידה על מהות הפגיעה שיכולה להתיישב עם פגיעה של כדור ספוג. ביהמ"ש קבע כי לנפגע נותרה נכות קבועה בתחום העיניים בשיעור של 33.5% ובתחום הפסיכיאטרי נכות קבועה בשיעור של 10%. לפיכך, נכותו הרפואית המשוקללת הרפואית נקבעה בשיעור של 40.15% והוחלט כי נכותו התפקודית היא בשיעור של 37%.

לאחר סיכום נזקיו של התובע, שכללו הפסדי שכר ופנסיה לעבר ולעתיד, עזרת צד שלישי, הוצאות רפואיות, נסיעות וכאב וסבל החליט ביהמ"ש המחוזי, כי יש לפצותו בסך כולל של כ-2.25 מיליון ₪.  

משרד עורכי דין דוד סער עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו מעניק ליווי וייצוג גם בבתי הדין הרבניים ולרבות בבתי הדין לענייני ממונות וכן בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לנזקי גוף ותאונות LawGuide.