חוק חדלות פירעון החדש שנכנס לתוקף בתאריך 15.9.19 מאפשר לחייבים שנקלעו לחובות לקבל הפטר בהליך קצר ברשות האכיפה והגביה או בבית משפט השלום, תלוי בהיקף החוב. צו הפטר מוחק לחייב את החובות שלא שולמו במסגרת ההליך ומעניק לו אפשרות לפתוח דף חדש מבחינה כלכלית.

בבסיס החוק טמון העיקרון שלפיו התכלית הראשונה היא העדפת שיקומו של החייב אל מול הגנה על האינטרסים של הנושים (אנשים/ גופים שחייבים להם כסף או רכוש). החוק מקל על חייבים להיכנס להליך של חדלות פירעון במטרה לפתוח דף חדש, ולהיפטר מהחובות שלולא החוק לא היה ביכולתם לפרוע. החוק החדש רואה את החייב כאדם שנקלע לחובות בתום לב עקב "תאונה כלכלית" ומשיב לו את הכבוד העצמי ואת התקווה לחיים נטולי חובות.

ייצוג משפטי על ידי עורך דין מיומן ומנוסה עשוי לחסוך לחייבים כסף רב
לקוחת משרדנו מחקה חובות בסך 1.2 מיליון שקלים אותם הייתה חייבת ל-12 נושים. הלקוחה נדרשה לשלם בתוכנית פירעון סכום של 60 אלף שקלים ב-40 תשלומים וקיבלה הפטר. לקוח נוסף מחק חוב של מיליון שקלים בתוכנית פירעון של 60 אלף שקלים ב-50 תשלומים ותקצר היריעה מלהציג מקרים נוספים. חוב מזונות אינו בר הפטר ולמרות זאת לקוח של משרדנו קיבל הפטר כולל חוב מזונות.

טעות נפוצה אצל חייבים רבים באה לידי ביטוי בכך שבתחילה הם פונים להליך של בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל, במקום לפנות מיד להליך בקשה לצו כינוס המתנהל בבית המשפט המחוזי. לכן נדרשת מיומנות וניסיון של עורך הדין המייצג את החייב אשר ידע להציע הליך אופטימלי בהתאם לסיטואציה.

חוק חדלות פירעון החדש פותח פתח לחיים חדשים עבור החייבים
המדינה נתנה דעתה למצוקת החייבים ומאפשרת כעת להגיש בקשה להליך הפטר בהתאם לחוק חדלות פירעון החדש הפותח אופק ותקווה לחיים חדשים.

קבלת צו כינוס נכסים
חייבים רבים חוששים לפנות להליך צו כינוס בגלל החשש מנשיאת אות קין בדמות הסיווג כ"פושט רגל". המלצתנו לחייבים היא לפנות בהקדם בבקשה להליך כינוס כדי לא לבזבז זמן מיותר ותשלומים רבים בהוצאה לפועל ללא תכלית. לחייבים כדאי לפנות להליך כינוס בהקדם כיוון שחיים בצל חובות ונושים הנושפים בעורפם הם בלתי נסבלים ומלווים בדאגה תמידית וחרדה קיומית.

עם קבלת צו כינוס, החייב לא יוטרד עוד על ידי נושים ויזכה להגנה על פי החוק שאוסר על הנושים לעקל לו נכסים ולפגוע בזכויותיו. כבר בתחילת ההליך ותוך חודש ימים מהגשת הבקשה לצו כינוס תינתן החלטה על ידי בית המשפט לתת צו כינוס. צו זה יעכב את כל ההליכים שננקטו נגד החייב בהוצאה לפועל.

לפניה ישירה אל עורך דין עזרא קונוביץ לחץ/י כאן.

פשיטת רגל (צילום: שאטרסטוק)
פשיטת רגל (צילום: שאטרסטוק)

עיכוב הליכים לאחר קבלת צו כינוס
עיכוב ההליכים למעשה מבטל את כל ההגבלות שהוטלו על החייב כגון: הגבלת רישיון נהיגה, ניהול חשבון בנק, צווי עיקול שונים כולל ביטול עיקול משכורת ועוד. בסיום הליך שאורך 18 חודשים תוטל על החייב תוכנית פירעון והפטר מותנה ובגמר התשלום שיקבע על ידי בית המשפט ועם המלצת המנהל המיוחד, יקבל החייב הפטר. במשך ההליך ועד למתן ההפטר יצבור החייב ניסיון בניהול תקציב מאוזן תחת עינו הפקוחה של המנהל המיוחד.

לסיכום ניתן לומר כי ההליך המתואר למעשה מהווה "תרופה" שהמחוקק נותן לחייבים שצברו חובות בתום לב, כאשר ללא עזרת המחוקק הם לא היו מסוגלים לפרוע את חובם לעולם.

משרד עו"ד עזרא קונוביץ מקפיד לייעץ לחייבים מהו ההליך האופטימלי עבורם בהתאם למצבם הכלכלי, מבחן הכנסה והחובות שהם נושאים. המשרד עוסק בהוצאה לפועל ופשיטת רגל, דיני מקרקעין ודיני משפחה. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין להוצאה לפועל LawGuide.

* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.