הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide

התא המשפחתי שלנו כולל את הדברים האישים והחשובים ביותר עבורנו: ילדינו, רכושנו והתקציב החודשי שאיתו אנחנו מתנהלים.
 
כאשר בני זוג נפרדים, הסכם הגירושין מסדיר ביניהם את כל אותם דברים ולכן מדובר בהסכם המשמעותי ביותר עליו יחתמו.
 
לעיתים ההסכם יהיה תקף ופעיל במשך שנים רבות, ולכל פרט ופרט בהסכם השלכות רבות שאותן חשוב לדעת לפני החתימה. ההסכם אינו ניתן לביטול או לשינוי אלא במקרים יוצאי דופן.
 
לעריכת הסכם גירושין יתרונות בולטים על פני ניהול הליכים בבית משפט לענייני משפחה או בבתי הדין הרבניים.

 הסכם גירושין יכול לחסוך ניהול הליכים משפטיים ממושכים
 
עריכת הסכם חוסכת מבני הזוג שנפרדים לנהל הליכים משפטיים שנמשכים בממוצע כשנה וחצי עד שנתיים. פעמים רבות מאוד ההליכים המשפטיים מסלימים לכדי סכסוך בעצימות גבוהה, במיוחד סביב חלוקת משמורת ילדים. הסכסוך צפוי לשאוב את כל המשאבים הרגשיים של בני הזוג שנפרדים, לחלחל לילדיהם ולהסב להם נזק רגשי חמור וארוך טווח.
 
מנגד, עריכת הסכם גירושין נמשכת בממוצע כחודש בלבד. במהלך תקופה זו עוה"ד, שתפקידו לגשר על הפערים ולמנוע חיכוכים רגשיים, יכווין אתכם להסדיר את הפרידה בדרך של פשרה ובתנאים המוסכמים על שניכם. 

לפניה ישירה אל עורך דין יואב גולן, לחץ/י כאן

עריכת הסכם גירושין מביאה לחיסכון בעלויות שכר טרחת עורכי דין
נוסף על כך, עריכת הסכם גירושין חוסכת לבני הזוג סכום כסף משמעותי. שכר טרחה עבור ייצוג על ידי עו"ד, שייצג את בני הזוג שנפרדים, במשך ההליכים במשפטיים, הוא גבוה ולכל אחד מהצדדים דרוש עו"ד שייצג אך ורק אותו. עריכת הסכם גירושין יכולה להתבצע על ידי עו"ד אחד בלבד, במשך תקופה קצרה, כך שעלות עריכת ההסכם היא נמוכה משמעותית ביחס לעלות הכרוכה בניהול הליכים משפטיים.

יתרה מזאת, עריכת הסכם גירושין מאפשרת להסדיר בצורה מדויקת ויצירתית את תנאיו. כך, בעוד שבתי המשפט מחלקים את הרכוש בין בני הזוג חצי חצי, באופן גורף ושבלוני, בהסכם גירושין ניתן לבצע חלוקת רכוש בצורה חכמה ויצירתית על מנת להימנע ממכירת הרכוש או ממימוש של נכסים פנסיוניים.

הסכם גירושין מונע את מעורבות גורמי הרווחה בסוגיית חלוקת המשמורת
כמו כן, עריכת הסכם גירושין מונעת את מעורבות גורמי הרווחה בחלוקת המשמורת. כאשר יש סכסוך בקשר למשמורת ילדים, ימנה בית המשפט עובדת סוציאלית מטעם שירותי הרווחה העירוניים שתמליץ לבית המשפט כיצד יש לחלק את המשמורת. לצורך כך, תגיע עובדת סוציאלית לבית הצדדים, תבחן את תנאיי המחייה של הילדים, תדובב את הילדים ותיצור קשר עם מסגרות החינוך.

פעמים רבות לעובדת הסוציאלית אין את המשאבים המתאימים ואת הניסיון הדרוש על מנת לבצע את תפקידה ברגישות ובמקצועיות הנדרשת. מנגד, בהסכם הגירושין אין צורך במעורבות של גורמי הרווחה כיוון שחלוקת המשמורת תתבצע בהסכמה וללא מעורבות של בית המשפט.

עריכת הסכם גירושין כפופה להסכמות עקרוניות בין בני הזוג שנפרדים
חשוב מאוד לדעת שניתן לערוך הסכם גירושין אך ורק אם יש בין בני הזוג שנפרדים הסכמות עקרוניות בקשר לנושאים המהותיים ביותר. בהיעדר הסכמות עקרוניות ובמצב של חוסר יכולת לגשר על הפערים יתכן כי מוטב לפנות לבית המשפט שיכריע עבור הצדדים במחלוקות העקרוניות.

עורך הדין יואב גולן (צילום: נועם שוגנובסקי)
עורך הדין יואב גולן (צילום: נועם שוגנובסקי)

עורך דין יואב גולן, מומחה בדיני משפחה, הסכמי גירושין, חלוקת רכוש, משמורת, מזונות, הסכמי ממון ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין להסכמי גירושין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide