יחידה מרכזית (ימ"ר) במשטרה פענחה את רציחתו של גבר בן 35 באופקים ב-13 באפריל. מהחקירה עלה כי תושב העיר בן 21 הוא שזה שביצע את הירי הקטלני לעברו. עם תם מלאכת החקירה, צפויה היום (ראשון) פרקליטות דרום להגיש כנגדו ונגד חשודים נוספים המעורבים בפרשה כתב אישום.

עם התפתחות החקירה נודעה זהותם של ארבעה חשודים, תושבי אופקים כבני 20, אשר נעצרו ב-26 באפריל והובאו בפני שופט. מעצרם של שלושה מהם הוארך מעת לעת. ב-5 במאי נעצר חשוד נוסף, תושב אופקים בן 21, ומעצרו הוארך מעת לעת. הוא שוחרר בתם כ-30 ימי מעצר.

בעוד שאר החשודים נתונים תחת מעצר, נעצר אותו החשוד פעם נוספת בתאריך 14.6. מהלך החקירה עלה בידי צוות החקירה לגבש את תמונת האירוע ממנה עלה כי המנוח שב לביתו, יצא החוצה לרכבו, אז עפ"י החשד הגיחו לעברו מן המארב שניים מהחשודים ואחד מהם, תושב אופקים בן 21, ירה לעברו ארבע יריות, אחת מהן הייתה קטלנית וגרמה למותו. שני החשודים נמלטו מהמקום והסתייעו בשני החשודים הנוספים שנעצרו.

במשטרה ציינו כי "נוכח מורכבותה של החקירה וריבוי המעורבים עד למועד זה היום, מעצרם של החשודים הוארך בסך הכל למשך 57 ימים מתוכם שבע הארכות מעצר באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה". 

"נחישותם של השוטרים לחקר האמת ודבקותם המקצועית הביאה בסופו של יום להרחקת החשודים המעורבים מהמרחב הציבורי ולחיזוק הבטחון האישי", נמסר מהמשטרה.