הפעילה החברתית שפי פז שוחררה הבוקר (שישי) ממעצר לאחר שאמש ריססה כתובות גרפיטי על קיר ביתה ועל גדרות סביב ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. פז הובאה היום לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינה ובית המשפט שחרר אותה בערבות כספית לאחר שהתחייבה להתייצב לדיון הבא בעניינה במסגרת המשפט שעומד נגדה בתיק אחר (שאליו לא התייצבה השבוע), שעניינו פעולת המחאה שבוצעה במשרדי האיחוד האירופי ה-15 בספטמבר 2019, במהלכה רוססו כתובות גרפיטי על הבניין  ומשרדיו. פז שוחררה בערבות של 1,000 שקלים אותם הפקידה עבורה בת זוגה.

פז אמרה בדיון לשופטת: "אני לא התייצבתי לדיון משום שאני תושבת דרום תל אביב והחוק שחל שם שונה מהחוק שחל פה. הוא לא מחייב את המסתננים אז גם לא אותי. המעצר הצפוי שלי בידי המשטרה, יחד עם חברי למאבק על דרום תל אביב, מוכיח שוב שיש דין אחד למסתננים, ודין אחד לתושבי דרום תל אביב. על עבירה של כלום ושום דבר, אותה עבירה שאני עומדת עליה למשפט כרגע – ריסוס גרפיטי, נעצרנו הלילה ואוימנו כי נורחק ל-14 יום ונפקיד ערבות של אלפי שקלים. אנחנו לא נכנעים לרגע ולא נפסיק בפעילות שלנו עד שיצא אחרון המסתננים מדרום תל אביב, והחוק יחזור לאזור".

כזכור, אמש עיכבה המשטרה את פז ואת שני החשודים הנוספים בגין ריסוס כתובות גרפיטי מול ביתה של חיות בצפון תל אביב. הם נתפסו בעת שהם מרססים: "חיות הרסת את הציונות", "בג"ץ החריב את דרום תל אביב", ו"תודה שקברת את חוק השבות, דרום ת"א". כאמור, השלושה נלקחו לחקירה.

בחקירתה אמש טענה פז כי היא ריססה את הכתובות ושני החשודים האחרים רק ליוו אותה. השניים טענו שעצם העובדה שהם לא מנעו ממנה לרסס וידעו על הכוונה הפכה אותם לשותפים. לאחר שעוכבו לחקירה השניים שוחררו לביתם והם חשודים באי מניעת עבירה וסיוע.

מהחזית לשחרור דרום תל אביב נמסר: "שוב הוכח כי יש דין אחד למסתננים ודין אחד לשפי פז".

כתובות הגרפיטי שרוססו מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות (צילום: ללא)
כתובות הגרפיטי שרוססו מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות (צילום: ללא)

כזכור, פז, שידועה במאבקה לגירוש המסתננים האריתראים והסודנים מדרום תל אביב, התראיינה ב-103FM בעבר, וסיפרה על כך שהדביקה מדבקות של "החזית לשחרור דרום תל אביב" על תיבות דואר של בכירים במערכת המשפט, כחלק ממחאתה.

"במוצאי שבת בסביבות חצות, עשיתי סבב בצפון העיר, הדבקתי מדבקות אצל השופט פוגלמן ליד הבית, כי סופסוף קיבלתי את הכתובת שלו אחרי שחיפשתי אותה הרבה זמן" סיפרה פז, "גם על הבית של השופט אהרון ברק, זה שבדבנוב. גם עברנו אצל חולדאי בדרך והדבקנו כמה מדבקות בחניה. זה כל מה שנעשה".