בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (שלישי) את הערעור שהגיש ניצב בדימוס ניסו שחם על עונש עשרת חודשי המאסר בפועל שהוטל עליו בבית משפט השלום לאחר שהורשע בעבירות של הטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים. הרכב השופטים בראשות השופטת מרים דיסקין, השאיר גם את עונשי התנאי שנגזרו על קצין המשטרה לשעבר - חמישה ושלושה חודשי מאסר על תנאי על שתי עבירות נפרדות, אך ביטל את הפיצוי שהיה צריך לשלם לאחת המתלוננות. 

בהכרעת הדין, שכתב השופט מרדכי לוי, נאמר כי "העונש שהושת על המערער אינו קל, אך הוא הולם את חומרת העבירות שבהן הורשע, את ריבוי מעשי העבירות, את מכלול הנסיבות של העבירות ואת התנהלותו הכוללת של המערער, לאורך מספר רב של שנים, כלפי שמונה שוטרות צעירות וזוטרות, בהיותו בדרגה בכירה ביותר במשטרה, האמונה על שמירת החוק – מבלי לקחת אחריות על מעשיו הפליליים ותוך ניסיון פסול להציג את מעשיו הפליליים ככשרים". 

עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: ״פסק הדין הדוחה את הערעור מהווה השלמה מתבקשת לאמור בפסק הדין הארוך והמנומק שקיבל את ערעור המדינה. כעת, בדחותו את הערעור על עונש המאסר העביר בית המשפט המחוזי מסר חד וברור לפיו יידע כל מפקד שניצול רום הדרגה והמעמד לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של העובדות בארגון ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן, כמו גם למעילה באמון הציבור בטוהר המידות של המשטרה - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

סנגורו של שחם, עו"ד בועז בן צור, אמר בתגובה כי הם יערערו לעליון: "ניהלנו הליך ארוך שנים שהסתיים בזיכוי והליך קצר יותר שהסתיים בהרשעה. יש שאלות עקרוניות בעניין הזה שהעליון ידרש להן".

העונש שהטיל שופט בית משפט השלום שמיואל מלמד עונה לדרישת המחלקה לחקירות שוטרים, שדרשה בשלב הטיעונים לעונש מאסר בפועל למפקד מחוז ירושלים לשעבר. בכיר בפרקליטות אמר לאחר הדיון בטיעונים לעונש, כי "כששומר חוק הופך למפר חוק זה מעילה באמון הציבור".

כזכור, הרשעתו של שחם הגיעה לאחר ערעור - שהתקבל - של מדינה לבית המשפט המחוזי על הכרעת הדין של בית המשפט השלום, שהרשיע אותו בהטרדה מינית, אך זיכה אותו מעברית מרמה והפרת אמונים בשל מכלול מעשיו בשמונה הפרשות השונות הנוגעות לקשריו עם שמונה שוטרות שרובן היו כפופות לו. 

הרכב השופטים במחוזי, בראשות השופטת מרים דיסקין קבע, כי ניצב בדימוס שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד. מנגד, ערעורו של שחם על הרשעתו בבימ"ש השלום נדחה. כזכור, שחם הורשע לפני שנה וחצי בביצוע מעשה מגונה בשוטרת, אך זוכה משמונה סעיפי אישום נוספים. הוא נידון ל-240 שעות עבודה לתועלת הציבור. 

השופט מרדכי לוי כתב בפסק הדין כי "האינטרס הציבורי חד הוא: יידעו כל אם ואב השולחים את בנותיהם באחת מזרועות הביטחון, שהן לא יוטרדו מינית בידי מפקדיהן ושמפקדים לא ינצלו לרעה את דרגתם, את תפקידם ואת מרותם כדי לקיים עמן יחסים אינטימיים, כמעשיו של שחם".