בעת האחרונה פנתה אל משרדי אם חד הורית ל-3 ילדים קטינים אשר נקלעה לחובות בסך של כ-200 אלף שקלים. נוכח מצבה הכלכלי הקשה ואי יכולתה הכלכלית דה פקטו לשאת בנטל חובותיה, היא פנתה לפני מספר שנים להליך של פשיטת רגל (באמצעות ייצוג משפטי אחר). יודגש, כי תיקי פשיטת רגל אשר נפתחו החל מיום 15.9.19 מתנהלים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018.

במהלך שהותה בהליך פשיטת הרגל, אותה אם חד הורית התחילה לצבור מחדלים שונים בהליך ואף לא מילאה אחר מספר החלטות שנתן בית המשפט המחוזי בבאר שבע (להלן: "בית המשפט") בעניינה. על-כן, בית המשפט נתן פסק דין אשר ביטל את הליך פשיטת הרגל שנפתח לבקשתה. כלומר, צו כינוס הנכסים ועיכוב ההליכים שניתנו להגנתה במסגרת הליך פשיטת הרגל בוטלו.

לפניה ישירה אל אבירם ציקוושוילי - משרד עורכי דין, לחץ/י כאן

ביטול הליך פשיטת הרגל הוביל להטלת הגבלות שונות ועיקולים
לאחר ביטול צו הכינוס ועיכוב ההליכים בידי בית המשפט, הנושים השונים החלו לפעול לצורך גביית החובות במסגרת התיקים הפרטניים בלשכות ההוצאה לפועל. תוך זמן קצר ממועד ביטול הליך פשיטת הרגל בעניינה הוטלו על האם החד הורית (אשר כל העול והנטל הכלכלי לפרנס את ילדיה הקטינים מוטל על כתפיה ואין עוד מלבדה) עיקולים והגבלות שונות לרבות עיקול חשבון עו"ש. 

לאור זאת, היא פנתה אל משרדי חסרת אונים ואובדת עצות. בפגישה שהתקיימה בינינו הלקוחה גוללה בפניי את השתלשלות העניינים והנסיבות אשר הובילו לביטול הליך פשיטת הרגל בעניינה. לאחר קבלת הייצוג המשפטי בתיק לידיי, יחד עם משרד עורכי דין סטפאני יוסף, הוגשה מטעמנו בקשה לבית המשפט. במסגרת הבקשה עתרנו לבטל את פסק הדין שנתן בית המשפט וכן שבית המשפט יורה על החזרתה של הלקוחה להליך פשיטת הרגל. וזאת בכדי שהלקוחה תמשיך לחסות תחת ההגנות המוקנות לה במסגרת הליך פשיטת הרגל ואשר בסוף ההליך תקבל את ההפטר המיוחל.

בית המשפט חידש את הליכי פשיטת הרגל ואת צו הכינוס ועיכוב ההליכים
כחודש ימים ממועד הגשת הבקשה מטעמנו, נוכח הפעולות שבהן נקטנו במסגרת התיק ולאור תמיכת המנהל המיוחד וכונס הנכסים הרשמי לבקשה כאמור, בית המשפט נעתר לבקשה ואכן ביטל את פסק הדין שהוא עצמו נתן לא מכבר. קרי, בית המשפט חידש את הליכי פשיטת הרגל בעניינה של הלקוחה והחזיר את צו הכינוס ועיכוב ההליכים על כנו.

כיום, הלקוחה ממשיכה לשלם את התשלום החודשי בסך 300 שקלים (אשר נקבע בצו הכינוס) לקופת פשיטת הרגל ומגישה דו"חות דו-חודשיים למנהל המיוחד כנדרש. כמו-כן, ההגבלות והעיקולים אשר הוטלו מחדש על הלקוחה לאחר ביטול הליך פשיטת הרגל עוכבו מחדש נוכח החלטת בית המשפט בדבר החזרתה להליך פשיטת הרגל כאמור והשבת צו הכינוס על כנו.

בסוף הליך פשיטת הרגל האישה צפויה לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות
בדיון העתיד לבוא שייערך בפני בית המשפט הלקוחה תוכרז כ"פושטת רגל" ותוצע לה תכנית פירעון מסודרת אשר תכלול במסגרתה את סך התשלומים ומשך התשלומים שיהא עליה להמשיך ולשלם לקופת פשיטת הרגל. בכפוף לעמידתה של הלקוחה בתוכנית הפירעון אשר תיקבע לה, היא תקבל הפטר משאר חובות העבר שלא ניתן היה לפרוע מנכסיה במסגרת הליך פשיטת הרגל.

בסוף ההליך היא תצא לדרך חדשה נקייה מחובות ותפתח דף חדש בחייה הכלכליים.

לפגישת ייעוץ ניתן ליצור קשר עם אבירם ציקוושוילי - משרד עורכי דין העוסק בתחום פשיטת רגל (חדלות פירעון), הוצאה לפועל (ייצוג חייבים/זוכים), תביעות כספיות ומשפט אזרחי-מסחרי. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לפשיטת רגל LawGuide.

עורך הדין אבירם ציקוושוילי (צילום: יח''צ)
עורך הדין אבירם ציקוושוילי (צילום: יח''צ)

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.