שבוע לאחר מעצר תושב מבשרת בן 40 בחשד לרצח דייר בן 60 בישיבה בשכונת בית ישראל בירושלים, נעתר היום (שני) בית המשפט לבקשת סנגוריו, עורכי הדין גבי טרנשווילי ועאטף פרחאת והחליט לשחררו למעצר בית, זאת לאחר דוח המכון הפתולוגי שציין כי אין קשר בין העימות הפיזי בישיבה לבין פטירתו המאוחרת של הקורבן. מהחקירה ומהדיון בבית המשפט עלה כי בין המנוח לבין החשוד היה עימות פיזי, ובעקבותיו פונה המנוח לבית החולים, שם קיבל טיפול רפואי, שוחרר לביתו ונפטר לאחר מספר ימים. 

במשטרה עשו בתחילה קישור בין הפציעה לבין מותו, אלא שבמכון הפתולוגי לא מצאו קשר בין הפטירה של המנוח לבין החבלות. לכן, החליט בית המשפט לשחררו למעצר בית מלא בן שבעה ימים והרחקה מהישיבה למשך 30 יום. פרקליטיו מסרו: "אנו שמחים על ההחלטה לשחרר את מרשינו. כפי שסברנו מהרגע הראשון של החקירה, אין קשר סיבתי בין פטירתו המצערת של המנוח לבין החשוד ועל כן הוא שוחרר. חבל מאוד שמלכתחילה יוחסה למרשנו עבירת רצח עוד לפני שכל הפרטים היו ברורים. בכל מקרה אנחנו שמחים שהחשדות הכבדים הוסרו מעל מרשנו ומברכים על השחרור".

כזכור, בשבוע שעבר מת מפצעיו גבר בשנות ה-60 לחייו שפונה כמה ימים קודם לכן לבית החולים מהישיבה לחוזרים בתשובה בשכונת בית ישראל בירושלים, כשהוא פצוע באורח קשה לאחר שהותקף על ידי אחר בישיבה בצורה חמורה. החשוד בתקיפה, גם הוא דייר המקום כבן 40, הועבר לחקירה בחשד לרצח ומעצרו הוארך בשבעה ימים. 

החשוד מצידו הכחיש בתוקף אחריותו לגרימת מותו הטראגי של המנוח ומטעם סנגוריו נמסר כבר בשבוע שעבר כי הוא "משתף פעולה עם חוקריו ומסר את גרסתו להשתלשלות האירועים. אנו ממתינים שהמשטרה תבחן את גרסתו והחשוד ישתחרר בהקדם".