נציב תלונות הציבור על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, פרסם הבוקר (שלישי) מענה לתלונה כנגד המשנה ליועמ"ש לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן ארי, באשר לעבירות בניה שהתרחשו בביתה בראש העין ובאשר לגיבוי לה זכתה מצד היועץ המשפטי לממשלה שאף העניק לה סיוע משפטי, דבר המטיל צל כבד על טוהר המידות שלו ושל בכירי הפרקליטות, לטענת התלונה.

בהחלטתו מוסר הנציב כי בחר שלא להתערב היות והדברים מצויים בתחומה של ועדת המקומית לבניה בראש העין, אך התריע כי על משרת ציבור להקפיד הקפדה יתרה על הנהלים והחוקים. "הנושא כולו בשלמותו נתון בידי הוועדה המקומית וגופי האכיפה על-פי חוק, ולא לי לדון באלה, ובטח ובטח לא להתערב בעניינים", כתב בהחלטתו והוסיף כי לא מצא שיש אמת בטענה לשימוש פסול בדוברות משרד המשפטים וכי הנציבות אינה הגוף המתאים לטיפול במקרים אלו, היות והם נעשו שלא במסגרת תפקידה. 

עם זאת, הנציב הוסיף כי "לא ניתן שלא לומר בקול רם וברור, כי משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי. עיניי הציבור נשואות אליו ואל כלל התנהגותו ואופן קיום החוק על ידו, והכל ובצדק, ללא הנחות ומחילות. לאמור, שלהבת בארזים, אם מדובר בשלהבת קטנה ואפילו גץ, עלולה להשתלהב ולהבהיר אחרים, הרואים בעיניהם ועושים כמותם".

עוד אמר הנציב, כי "לא מצאתי כל תימוכין בדבר מתן חסינות, כביכול, מצד הפרקליטות לעו"ד בן ארי... מהתייחסות היועץ המשפטי לממשלה עלה, כי הוא סומך ידו על הגורמים המוסמכים לטפל בטענות אלה".

בן-ארי הגיבה לתלונה ומסרה כי שי לדחות את התלונה על הסף, בשל מספר עילות הקבועות בחוק הנציבות, וביניהן, כי התלונה אינה נוגעת לתפקידה כפרקליטה, ומתקיים בעניינה הליך משפטי.

נוסף על כך טענה בן-ארי, כי התלונות הן חלק מהתארגנות לפגוע בה בשל היותה התובעת הראשית בתיקי נתניהו. לגופן של הטענות ציינה, כי הטיפול ברכישתו, הקמתו והשכרתו של הבית נעשה כולו על ידי בן זוגה, כמו גם העיסוק בנכס לכל אורך הדרך.

באשר לעבירות הבניה עצמן, טענה עורכת הדין, כי חריגות הבניה שנעשו בבית נמצאות ברף הנמוך ביותר, ומדיניות הוועדה המקומית בראש העין, שאף פורסמה באופן רשמי,  תומכת בפיצולים כפי שנעשה בנכס ונוהגת, כדרך שגרה, לאשר בקשות מסוג זה.