מאז תחילת השנה, על אף הקורונה, התרחשו בישראל כשלושים פיגועים וניסיונות לפיגוע, אשר הותירו מאחוריהם פצועים קשה ומשפחות מרוסקות. לא מעט מפיגועים אלה היו פיגועי דקירה. בסוף אוגוסט צעיר ישראלי שנדקר עשרות פעמים באזור ראש העין נפצע קשה ורק במזל ניצל עקב תושייה של עובר אורח.

אין לדעת מניין יבוא המפגע הבא ובאיזה אופן יבקש לבצע את זממו ובכלל, האם את/ה הקורבן הבא? או אולי מישהו ממשפחתך או חבריך?

יש לך שאלה בנושא? היכנס עכשיו לפורום רישיון נשק

מדיניות של צמצום בהיקף הענקת רישיונות לכלי יריה
המדינה הצהירה לא אחת כי המדיניות הנוהגת כיום ובכלל היא צמצום בהיקף הענקת רישיונות לכלי ירי, במטרה לשמור על שלום הציבור ובית המשפט מגן על מדיניות זו בזרוע נטויה. אנו שומעים את נציגי הציבור זועקים לא פעם אודות הצורך בקביעת הקלות בתנאים לקבלת רישיון לנשק פרטי אך מבחן המציאות מגלה כי לאורך השנים התנאים רק הוחמרו. כך לדוגמא, מי ששירת כלוחם מג"ב חמוש לאורך שירותו הצבאי אינו נחשב כאדם זכאי לרישיון פרטי לנשק לאחר שחרורו. מנגד אנו מגלים אבסורד - מי ששירת כטבח בצבא ומתגורר בישוב תנובות כן זכאי.

חובה מוסרית וחברתית להוציא רישיון נשק
כך או כך, כל אחד מאתנו צריך לבחון האם הוא זכאי לרישיון פרטי לנשק ואם כן אז לשאול את עצמו מדוע הוא לא מוציא רישיון כזה. האם לא קמה חובה מוסרית וחברתית לכל מי שיכול להגן על עצמו וסביבתו לעשות כן?

כמו עם הקורונה, רובנו חיים בהרגשה כי "לי זה לא יקרה" ואני שואל את מי שזה כן קרה לו והוא לא יכל להתגונן על אף שהיה זכאי להיות חמוש ומוגן, האם אתה לא מצטער על כך? האם ברגע שזיהית כי עומדים לפגוע בך, לא הצטערת על כך שיכלת להתגונן ולפגוע במחבל, בטרם יפגע בך ובאחרים, במקום לנסות לברוח, לרוב ללא הצלחה?

עורך הדין אוהד מגורי (צילום: שני אטדגי רבייב)
עורך הדין אוהד מגורי (צילום: שני אטדגי רבייב)

המשטרה אינה מסוגלת להגן על כל אחד ואחד מאיתנו
אין המשטרה יכולה לגונן על כל אחד ולהיות זמינה כשומרי הראש הפרטיים של כל אחד מאתנו ובטח שלא חסר לה עבודה, אז מה אתך קורא נכבד? מה אתה עושה למען ביטחונך וביטחונם של סובביך?

נכון שלא צריך לתת רישיון נשק לכל אדם ובשביל זה ישנן בדיקות קפדניות לכל מועמד המבקש רישיון פרטי. עם זאת, אם אתה כשיר, נורמטיבי וזכאי לרישיון נשק, אז אל תהסס ואל תחיה באשליה שהטרור דעך ונסוג מפני הקורונה או הסכמי השלום, כי הטרור שריר וקיים ולכל כמות של פיגועים שהשב"כ מצליח למנוע ישנה כמות נוספת שהוא לא מצליח למנוע. לפיכך, חשוב להצטרף למאבק נגד הטרור שתלוי בכל אחד מאיתנו.

אמנם, עד כה נרשמה הכתבה בלשון זכר אך הפנייה היא גם לנשים. לא חסרות כיום לוחמות משוחררות או נשים איתנות שיכולות להגן על עצמן ועל הסביבה וזכאיות לרישיון נשק, אז מה איתכן? 

ביצוע בדיקת זכאות לרישיון נשק
לרוב, בדיקת זכאות לרישיון נשק היא תהליך פשוט וישנם משרדים של בעלי מקצוע ועורכי דין שיערכו עבורכם את הבדיקה בחינם. אל תחכו עוד והצטרפו גם אתם למאבק בטרור שהינו חשוב לא פחות מהמאבק בקורונה.

עורך דין אוהד מגורי הינו בעל משרד עורכי דין ומנהל פורום רישיון נשק ורישוי כלי ירייה ומתמחה בכל תחומי רישוי הנשק מכל הסוגים לרבות בקשות, עררים, עתירות, רישיונות מיוחדים ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לרישיון נשק LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.