פרקליטות צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד החשוד בדריסת מתנדב במשטרה, בעת פעילות כוחות הבילוש בכפר שיבלי בסוף חודש ספטמבר. החשוד בן ה-27, תושב הכפר שליד נוף הגליל, שבמשך שלושה ימים לא אותר, הסגיר את עצמו ב-2 באוקטובר. המתנדב, טל ספיר, נפגע באורח קשה כתוצאה מהדריסה, בערב יום הולדתו, והוא עדיין מאושפז בבית החולים. 

האירוע החל כאשר כוח בילוש של המשטרה, בו השתתף ספיר, עקב אחר החשוד, שתכנן פריצה וגניבת כלי נשק ממטווח באזור העמקים. משסימנו לחשוד לעצור, החל להימלט ברכבו מסוג אאודי Q5 לכפר דבוריה, והבלשים החלו לנהל מרדף אחריו. החשוד נכנס עם רכבו לדרך ללא מוצא, הסתובב והאיץ אל עבר המתנדב שירד מרכב הבילוש וחסם את דרכו. החשוד פגע בספיר, עלה על גופו והעיף אותו למרחק של כשמונה מטרים ופצע אותו באורח קשה. לאחר מכן נמלט החשוד עם רכבו ולא הצליחו לאתרו. 

אירוע דריסת השוטר המתנדב טל ספיר בחודש ספטמבר (קרדיט: דוברות המשטרה)

במשטרה פתחו בחקירה אינטנסיבית, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים נגד החשוד בדריסה. במקביל כוחות משטרה רבים פתחו במצוד מקיף במהלכו, נחקרו כל בני משפחתו ומכריו. לאחר מכן, הסגיר החשוד את עצמו. 

כלל חומרי החקירה שכללו, תצלומי מצלמות אבטחה, ראיות פורנזיות מזירת הדריסה ומרכבו של החשוד ובכלל זה עדויות של עדי ראיה לדריסה הועברו לפרקליטות צפון. בנוסף לכתב האישום, הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו, בין היתר בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה,  הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות, נהיגה בזמן פסילה, קשירת קשר לביצוע פשע של התפרצות למטווח וגניבת נשקים.