היום יחל השימוע של אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, בפרשה המכונה "מין תמורת מינוי". מדובר בחקירה פלילית שהחלה בשנת 2018 בנוגע לוועדה לבחירות שופטים. במסגרת החקירה נחשדו נוה והשופטת אסתר כרייף בהתערבות לקויה בתהליך המינוי תמורת שוחד מיני. לפי החשד, כרייף מונתה לשופטת לאחר שקיימה יחסי מין עם נוה.

זה השימוע השני שעובר נוה, לאחר שבנובמבר 2018 התקיים שימוע בנוגע לפרשה שנייה שבה הוא נאשם - מעבר ללא אישור בכניסה לישראל בנתב"ג.

שי ניצן בראיון עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. צילום: אוניברסיטת תל אביב

לשימוע היום בפני פרקליטת מחוז מרכז רחל אבישר־אבלס יגיע עו"ד בן צור, שייצג את נוה. יצוין כי אבישר־אבלס עורכת את השימוע מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל עצמו מעיסוק בתיק, בשל יחסי חברות עם נוה.

חלק מהאסטרטגיה המשפטית שאותה ינקוט נוה הוא כבר הציג בעצמו בימים האחרונים בתקשורת. בין היתר הוא יטען לאכיפה בררנית ולניגוד עניינים בקבלת ההחלטה בעניינו מצדו של שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר. ניצן קיבל כמה החלטות מפתח בפרשה, בהן ההחלטה על מתן חסינות לעיתונאית הדס שטייף, לאחר שיחד עם איש מקצוע ובעקבות פריצה לטלפונים של נוה נחשפה לחומרים שחוללו את הפרשה.

לפי נוה, חומרים אלה הושגו בניגוד לחוק. עוד טען נוה כי עוד טרם חשיפת הפרשה הוא אמר בראיון ל"עובדה" כי ניצן אינו מתאים לשמש כשופט בבית המשפט העליון  ועל כן ניצן פועל ממניעים נקמניים. ניצן מכחיש את כל הטענות.

אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)
אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)

בימים האחרונים הביעו גורמים שונים שהיו בעבר בסביבתו הקרובה של נוה חשש כי השימוע הוא למראית עין בלבד זאת. שכן, לאבישר־אבלס מיוחסת קרבה לניצן. בפרקליטות הבהירו בעקבות ראיון שנתן נוה לגיא פלג בערוץ 12 במוצאי שבת כי הדיון יתקיים בנפש חפצה.

בדצמבר 2019 החליטה פרקליטות מחוז מרכז להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד נוה, וכן כתב אישום בעבירות של שוחד והשמדת ראייה נגד כרייף. השימוע של כרייף התקיים בחודש שעבר, ועורכי דינה נתי שמחוני ואופיר סטרשנוב ממשיכים לטעון כי היא לא עברה שום עבירה.