חשד למתקפת סייבר נגד הבנקים: שלושה חשודים בהם שני אחים תושבי המרכז, נעצרו על ידי חוקרי מחלק הסייבר ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז בחשד שעמדו מאחורי מתקפת סייבר נגד לקוחות בנקים בישראל וגנבו מחשבונותיהם מאות אלפי שקלים

חקירת המשטרה לוותה במאמץ משותף למערך הסייבר הלאומי, שיחד הובילו את חוקרי מחלק הסייבר של מחוז המרכז להתחקות אחר עקבותיהם של שני האחים בני 32 ו–30 תושבי רעננה וכפר יונה ושל חשוד נוסף בן 44 מבת ים, בחשד שעמדו מאחורי גניבת זהויות של לקוחות בנקים מרכזיים בישראל וגנבו מאות אלפי שקלים. 

חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונות שהתקבלו בחודשים האחרונים מלקוחות מאותם בנקים מרכזיים ומהן עלה כי בחשבונותיהם של המתלוננים בוצעו פעולות חריגות ללא אישורם או ידיעתם. 

חקירת המשטרה העלתה כי החשודים העלו לשרת מחשבים בחו"ל דף התחזות לדף הכניסה של אתר הבנק, ולאחר מכן שלחו לאזרחים מסרונים עם הודעה לפיה החשבון שלהם נחסם. החשודים המתינו עד שהקורבן יזין את שם המשתמש והסיסמא בדף המתחזה לדף הבנק, וכך למעשה קיבלו את הגישה לחשבונות של אותם הקורבנות. 

עוד עלה כי כאשר נכנסו החשודים לחשבונות הם ביצעו בהם פעולות כספיות, לרבות משיכת מזומנים מכספומט ללא כרטיס, והעברות כספים במסגרת רכישת סחורות יקרות ערך. 

מדובר בחקירה המקיפה עשרות תלונות ובנזק הנאמד במאות אלפי שקלים. אתמול, בתום חקירה סמויה נעצרו השלושה וברשותם נתפס רכוש רב. החשודים הובאו הבוקר לדיון בעניינם בבית המשפט השלום בראשון לציון ובסיומו הוארך מעצרם בשישה ימים והחקירה נמשכת.

מהמשטרה נמסר כי "במערך הסייבר הלאומי קוראים לאזרחים לשים לב להודעות חשודות המכילות בקשה לקבל או להזין בקישור את הסיסמה או את קוד האימות, את פרטי חשבון הבנק, מספר כרטיס האשראי או מספר ת"ז; הצעה לשירות שלא התקבלה מתוך האפליקציה הרשמית של הבנק; נוסח מלחיץ על חסימת חשבון; מבצע מפתה או מתנה".