ההתעללות בתינוק באשקלון: היום (שני) ייערך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע דיון הקראת כתב אישום נגד אב מהדרום שהביא למות בנו בן הארבעה חודשים כתוצאה מטלטול. סעיפי אישום נגד האב, יעקוב יוסובוב בן ה־27, תושב באר גנים, הם בגין עבירות של המתה בקלות דעת, תקיפת קטין והתעללות בקטין.

על פי כתב האישום, האב חזר בבוקר האירוע ממשמרת לילה במקום עבודתו. עשרים דקות לאחר מכן יצאה אשתו לעבודה והוא נשאר לבד לשמור על התינוק. במשך השעות שבהן היה עם התינוק בבית, מסיבה שהפרקליטות אינה יכולה לבסס, התעלל האב בבנו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו. כתוצאה מהפגיעה, נגרם לתינוק נזק מוחי חמור ומצבו הגופני הידרדר במהירות.

רק בשעה 19:00 בערך, התקשר האב למוקד מד"א ודיווח כי התינוק נחנק מפורמולת החלב שהכין לו, שהוא חיוור, מתקשה לנשום ובקושי פותח את עיניו. מוקדנית מד"א הנחתה את האב כיצד לטפל בתינוק ובמקביל הוזעק צוות רפואי למקום.

דקות לאחר מכן הגיע כונן ראשון של מד"א לדירה ולאחר כמה דקות הצטרף צוות ניידת טיפול נמרץ. לדברי אנשי הצוות של מד"א, הכרתו של התינוק הייתה מעורפלת, הוא היה חיוור, אפתי, איבריו שמוטים ועל ראשו נראו ארבעה שטפי דם קטנים ועוד שניים גדולים. הוא פונה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון, כשצוות מד"א מעדכן תוך כדי נסיעה את הצוות בחדר המיון שמדובר בפצוע קשה מאוד, דבר שמצריך הקפצת צוות חדר הלם. בבדיקות שנערכו לתינוק בבית החולים אובחנה בראשו חבלה, דימום ובצקת.

שישה ימים לאחר שאושפז, מת התינוק מוות מוחי. הוא נותר מחובר למכשירים עד אשר ב־17 בנובמבר נדם לבו. על פי כתב האישום, מותו של התינוק נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח בעקבות חבלת ראש.

"מכלל המסמכים והודעות הרופאים שנאספו במסגרת החקירה עולה כי התינוק הובהל לבית החולים כשהוא סובל מנזק מוחי חמור, בסבירות גבוהה כתוצאה מטלטול בשילוב עם חבלת ראש קהה שאינה תאונתית שגרמה לשבר בגולגולת. כלל הממצאים שאותרו בראשו ובגופו של התינוק מתיישבים לדעת הרופאים, עם התעללות, ואינם תוצאה של תאונה או של פעולות החייאה", נכתב בבקשה להארכת מעצרו של האב שצורפה לכתב האישום נגדו.