לאחר שהורשע אדם בבית המשפט, נשאר נגדו רישום פלילי לתקופה המוגדרת על פי החוק, כאשר לכל עבירה משויכת תקופת התיישנות ותקופת מחיקה, בהתאם לחומרתה. עד לתום תקופת ההתיישנות של העבירה, גורמים רבים יכולים לקבל מהמשטרה מידע אודות הרישום הפלילי שעומד נגד אותו אדם. לאחר סיום תקופת ההתיישנות, אך ורק מעט גורמים מורשים רשאים לקבל מידע אודות הרישום שנותר במאגרי המידע של המשטרה.

תקופות מחיקה והתיישנות ומשמעותן ביחס לרישום הפלילי
תקופת המחיקה מתחילה לאחר פרק זמן של מספר שנים מסוף תקופת ההתיישנות ובמהלכה הרישום הפלילי נותר במאגרי המידע המשטרתיים, אך נמסר למספר מצומצם יותר של גורמים מורשים בלבד כאמור. עם סיום תקופת המחיקה יימחק הרישום הפלילי ולרוב הגורמים לא תינתן אפשרות לעיין ברישום זה. חשוב להבהיר כי במקרים של עבירות קשות וחמורות מאוד, הרישום הפלילי אינו נמחק ואינו מתיישן.

רישום פלילי עלול להשפיע באופן משמעותי על חייו של אדם ותוך כך לפגוע ביכולתו להתקבל למשרות מסוימות ולכהן בתפקידים שונים. כדי להביא למחיקת רישום פלילי ניתן לנקוט במספר דרכי פעולה. אם התיק נסגר במשטרה מבלי שהוגש כתב אישום, ניתן להגיש בקשה לשינוי עילת סגירת התיק לסגירה בשל חוסר אשמה. במקרה כזה יימחק התיק לחלוטין מרישומי המשטרה. דרך נוספת היא להמתין עד שתקופת הביטול של רישומי המשטרה יחלפו, אך חשוב לציין כי במקרים מסוימים לא מדובר באפשרות מעשית עבור אנשים שהרישום הפלילי פוגע במהלך חייהם התקין וביכולתם להתפרנס כאמור.

איך לבחור עורך דין לטיפול במחיקת רישום פלילי?
אפשרות נוספת להביא למחיקת רישום פלילי בתיקים שהסתיימו בהרשעה היא באמצעות הגשת בקשת חנינה ומחיקת רישום פלילי לנשיא המדינה. לצורך בחירת אופן הפעולה המיטבי למחיקת רישום פלילי מומלץ לפנות לעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה שבקיא באפשרויות השונות למחיקת רישום פלילי. עורך דין מיומן ייבחן את נסיבותיו הפרטניות של המקרה וייבחר בדרך הפעולה הטובה ביותר לצורך מחיקת הרישום הפלילי של הלקוח. 

משרד עורכי דין שי - יוספזון מתמקד בעיסוקו בתחום המשפטי הפלילי, מעניק ליווי צמוד וייעוץ משפטי איכותי לחשודים עוד לפני החקירה במשטרה ולכל אורך ההליך הפלילי כולל טיפול במחיקת רישום פלילי. עורכי הדין אברהם שי ויפעת שי - יוספזון מודעים לכך שחשוד בעבירה עובר חוויה מטלטלת ולכן זקוק להכוונה וייעוץ של עורכי דין מקצועיים ומנוסים שמכירים את המערכת מבפנים ויודעים במדויק כיצד הדברים מתנהלים.

הזכות להיוועץ עם עורך דין היא זכות יסוד של החשוד
עורכי הדין אברהם שי ויפעת שי - יוספזון מגנים על חשודים ומייעצים להם ביחס לזכויותיהם עוד טרם החקירה במשטרה. זאת מכיוון שלדברים שהחשוד אומר בחקירתו במשטרה יש חשיבות מרחיקת לכת ביחס לתוצאות החקירה ולמעצר. רבים מהחשודים אינם מודעים לכך שהזכות להיוועץ עם עורך דין היא זכות יסוד בסיסית ולכן אף גורם משטרתי לא רשאי לשלול אותה. עורך הדין אברהם שי שירת במשטרה במשך 30 שנה בתפקידים בכירים בתחום החקירות והמודיעין ובתפקידו האחרון שימש כקצין חקירות ומודיעין של המחוז הצפוני במשטרה.

עו"ד יפעת שי - יוספזון שירתה אף היא במשטרה והוסמכה לתואר שני במשפטים בתוכנית של תורת השפיטה וההליך הפלילי. עורכי הדין במשרד עו"ד שי - יוספזון שמים את טובת הלקוח לנגד עיניהם לאורך כל ההליך הפלילי ומעניקים לו ליווי משפטי צמוד ומקצועי עד להגעה לתוצאה המיטבית עבורו.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-9428482
אתר - https://www.shay-law.co.il/
כתובת - למשרד עורכי דין שי - יוספזון ושות' 2 שלוחות:
סניף ראשי - שדרות פל ים 2, בניין אשל, קומה 2 "חלונות הסיטי" חיפה
סניף עפולה - שדרות מנחם בגין 80 (בית כרסנטי), עפולה

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.