פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שישי) כתב אישום בגין קשירת קשר לפשע, הצתה בצוותא ושיבוש הליכי משפט נגד מרדכי דוד בן ה-22 מבני ברק. דוד מואשם בהצתת אוטובוס הנוסעים במהלך הפרעות בעיר בני ברק בתקופה האחרונה.

לפי כתב האישום, ב-24 בינואר, במהלך הפגנות בבני ברק, אשר כללו התפרעויות, הצתות ועימותים בין המשטרה לאזרחים בעיר, הוצת אוטובוס של חברת "אפיקים", לאחר שהמתקהלים חסמו את הדרך, תקפו את הנהג וגרמו לנוסעים לנטוש את האוטובוס. 

לאחר שהאוטובוס נותר ריק ברחוב ניסו חלק מהמתקהלים, להצית את האוטובוס, אך עוברי אורח שעברו במקום כיבו את האש. הנאשם הבעיר משטח קרטון והניחו בוער על מושב הנהג באוטובוס, ואילו קטין נוסף הבעיר את האש בעזרת קרטונים נוספים, אל מושבי הנוסעים. כתוצאה מהמעשים, נשרף האוטובוס כליל, חלונות בבנייני המגורים הסמוכים התנפצו כתוצאה מחום האש, תריסים נמסו, ותושבי הבניינים נאלצו להתפנות מבתיהם בשעת לילה מאוחרת.

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

לאחר ביצוע המעשים, פגש דוד כתב בתוכנית טלוויזיה, וסיפר לו כי יחביא את הטלפון בביתו. אך ביקש מהכתב, שבמקרה ויהיו שוטרים במקום ייקח את הטלפון ויאמר כי הוא השייך לו. זאת במטרה, למנוע ממשטרת ישראל לתפוס את הטלפון, אשר מכיל סרטונים המתעדים את ההתפרעויות.

מלבד כתב האישום, הוגשה נגד הנאשם בקשה למעצר עד תום ההליכים, בה ציינה עו''ד טייץ מהפרקליטות: " מסוכנותו של המשיב נלמדת הן מטיב העבירות המיוחסות לו והן מנסיבות האירוע. במעשיו גרם המשיב סכנה ממשית הן לדיירי הבניינים, והן לסובבים, אשר אך בנס לא הביאה לנפגעים בנפש. התכנון שבמעשי המשיב, והיותו גורם פעיל ומתסיס בהתפרעויות, אף הם מלמדים רבות על המסוכנות הנלמדת מן המשיב".