הטרדה מינית היא תופעה חברתית שהפכה שכיחה יותר ויותר עם השנים, ומתרחשת בכל המרחבים, במקומות עבודה, ברחוב, ברשת, במסגרות כמו צה"ל, במוסדות אקדמיים, בין אנשים מוכרים וכן בין זרים.

על פי מחקרים שבוצעו בארץ ובעולם בין שליש למחצית מהנשים הוטרדו מינית במקום עבודתן, בצורה פיזית או מילולית, ועם זאת רק 9% מהן פנו לגורם חיצוני בכדי להתלונן.

מדוע נשים בוחרות שלא להתלונן לאחר שחוו הטרדה מינית?
החשש של נפגעת מפנייה לגורם חיצוני לרוב נובע מהפחד שלא יאמינו לה, משום שבמקרים שלא קיימת הוכחה ממשית, מדובר במילה אל מול מילה, כמו כן ישנו חשש לאובדן מקום העבודה ולהתמודדות מול גורם בכיר. כתוצאה מהפגיעה המינית, נשים שעברו הטרדה מינית חוות פגיעה נפשית גם כן, ולכן, חשות לרוב תחושת אשמה ובושה שמלווה בדיכאון ובהערכה עצמית נמוכה.

הטרדה מינית במקום העבודה
ניתן להגיש תביעה בגין הטרדה מינית בעבודה נגד עמית או מנהל שהתנהגו באופן שאינו ראוי כמו שימוש במחמאות, דיבורים בעל אופי מיני, הצעות מגונות, מעשים מגונים, הפצת תכנים מיניים כמו גם פגיעה גופנית. 

הטרדה מינית שמתרחשת במקום העבודה תוך ניצול יחסי מרות מלווה במקרים רבים גם באיומים בפיטורים ואף בהתנכלות בזמן העבודה.

נוסף על כך, ניתן להגיש תביעה בגין הטרדה מינית גם נגד מעסיקים שעברו על החוק ולא פעלו כדי למנוע מקרים של פגיעה מינית, באמצעות מינוי אדם מתאים או פרסום תקנון חוקים במשרד, וכן לא פעלו כדי לטפל במקרים של הטרדה מינית שהתרחשו במקום העבודה.

ניתן לתבוע פיצוי כספי בגין הטרדה מינית ללא הוכחת נזק 
החוק האוסר על הטרדה מינית, מכיר בה כעוולה נזיקית אזרחית ועבירה פלילית לה נלווה עונש מאסר, ולכן כאשר מתרחשת הטרדה מינית, הנפגע/ת יכול/ה להגיש תביעה אזרחית נזיקית נגד הפוגע כדי לקבל פיצוי כספי.

הטרדה מינית היא תופעה שיש למגר בהקדם האפשרי, ולכן, במידה ונפגעתם, אל תהססו לפנות לעורך דין מקצועי ובעל ניסיון עשיר בתחום, שידריך אתכם כיצד לקבל את סכום הפיצויים המרבי שמגיע לכם. חשוב לציין כי במקרים רבים, ניתן להגיע להסכם פיצויים אף מבלי להגיע לבית המשפט. יתרה מזאת, יובהר כי כיום ניתן לתבוע פיצויים בגין הטרדה מינית ללא הוכחת נזק עד לסכום של 120 אלף שקלים.

חשיבות הבחירה בעורך דין מתאים 
יש לזכור כי תביעה בגין הטרדה מינית מלווה ברגשות אמוציונליים, ולכן בחירה בעו"ד שיעניק שירות מקצועי לצד מתן יחס אישי וליווי רגשי לאורך כל ההליך המשפטי היא חשובה ביותר, על עורך הדין להיות אמפתי ויחד עם זאת לפעול בצורה רציונלית ומתוכננת כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח.

עו"ד ליזה דמרי - בן שחר עוסקת בתחום דיני העבודה בכלל ובזכויות נשים במקום העבודה בפרט, וכן מייצגת במשך שנים רבות נשים שהוטרדו מינית במקום העבודה. משרד עו"ד ליזה דמרי - בן שחר מעניק ללקוחותיו פגישת ייעוץ ראשונית ומסייע להם בהערכת סיכויי הצלחת התביעה.

ניסיון רב בייצוג עובדים ומעסיקים בכל הערכאות והטריבונלים
המשרד נוסד על ידי עו"ד ליזה דמרי - בן שחר בוגרת הפקולטה למשפטים במכללה למנהל ראשל"צ, בעלת ניסיון רב בייצוג מעסיקים ועובדים בכל סוגי הערכאות והטריבונלים המשפטיים, לרבות מנהלים בכירים, מעסיקים ועובדים במגזר העסקי והציבורי.

עו"ד ליזה דמרי - בן שחר חברה בלשכת עורכי הדין ובאגודה למשפט העבודה ובטחון סוציאלי, כמו גם חברה בוועדת דיני העבודה בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה והצפון ומרצה בתחום דיני העבודה במסגרת ימי עיון, כנסים והשתלמויות פנים ארגוניות. עו"ד דמרי - בן שחר עורכת חוות דעת מומחה בסוגיות בנושאי דיני עבודה ושכר, מעניקה ייעוץ משפטי לעובדים ומעסיקים וכן כותבת מאמרים משפטיים המתפרסמים בעיתונות הכתובה והדיגיטלית.

פרטי התקשרות:
טלפון
- 053-7298477
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/2833/6408/
כתובת – רחוב הבנקים 3 חיפה.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.