נהיגה במהירות מופרזת, או נסיעה מעל המהירות המותרת היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל, והענישה בגינה יכולה לנוע בין קנס כספי ועד להגשת כתב אישום ופסילת רישיון הנהיגה. 

המהירות המותרת על פי החוק היא 50 קמ"ש בשטח עירוני, 80 קמ"ש בדרך שאינה עירונית - ללא שטח הפרדה, 90 קמ"ש בדרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה ו-120 קמ"ש בכביש מהיר.

ענישה בגין עבירת נהיגה במהירות מופרזת
רמת הענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת תלויה בהיקף החריגה, כך שככל שחריגת מהירות הנסיעה ביחס למהירות המותרת היא גבוהה יותר, כך הענישה צפויה להיות חמורה יותר. כמו כן, הענישה תלויה גם בסוג הכביש שבו התבצעה העבירה ובעברו התעבורתי של הנהג, כך שככל שהנהג ביצע מספר גבוה יותר של עבירות תנועה בעברו, מצופה כי עונשו יהיה חמור יותר.
 
משטרת ישראל רשאית לעצור אנשים שנסעו במהירות גבוהה מהמהירות המותרת המוגדרת בחוק, והיא אוכפת את החוק באמצעות מצלמות נייחות שממוקמות בצידי כבישים רבים בארץ, באמצעות מכשיר הדבורה או באמצעות מכשיר הממל"ז.
 
עו"ד מנוסה ומיומן בתחום התעבורה, יכול לעזור להפחית את העונש עד לעונש המינימלי ובמקרים מסוימים אף להביא לביטול האישום תוך בדיקת כשלים ראייתיים במדידת המהירות.
 
לאחר עצירת נהג בעקבות נהיגה במהירות מופרזת, השוטר יכול לזמן אותו לשימוע בפני קצין משטרה, אשר בסופו רישיון הנהיגה של הנהג עלול להישלל לתקופה של 30 ימים. אומנם, עו"ד בעל ניסיון עשיר וידע משפטי מעמיק בתחום דיני התעבורה, יכול לסייע בערעור על ההחלטה באמצעות הגשת בקשה לביטול הפסילה המנהלית.

חשיבותו של ייצוג משפטי בעבירת נהיגה במהירות מופרזת
אם שוטר תנועה עצר אתכם בטענה שנהגתם במהירות מופרזת, חשוב להכיר בזכותכם לפנות לעו"ד מקצועי בתחום דיני התעבורה, כאשר עדיף שלא להתנהל במקרים כאלו באופן עצמאי. קבלת ליווי משפטי מעו"ד שבקיא בחוקים הרלבנטיים ובפסיקה העדכנית בתחום דיני התעבורה עשויה לסייע לכם רבות ובמקרים רבים אף להביא להקלה משמעותית בעונש.

פניה לעו"ד שעוסק בתחום דיני התעבורה עוד בשלב הראשוני שלפני השימוע במשטרה, עשויה למנוע את הפסילה המנהלית של רישיון הנהיגה למשך 30 יום ואת שלילת רישיון הנהיגה לתקופות ארוכות יותר במקרים חמורים של נהיגה במהירות מופרזת.

באמצעות עו"ד מנוסה בתחום דיני התעבורה, ניתן לבדוק את הראיות, לבחון קיומם של כשלים במדידה, כמו תקינות מכשיר מדידת המהירות, וכן את תנאי השטח שבהם הוצב המכשיר. במקרים מסוימים, ניתן אף לבטל ולמחוק את האישום לאחר הטלת ספק במהימנות הבדיקה כאשר במקרים אחרים ניתן להגיע להסדר טיעון שמקל עם הנהג.

ניסיון רב שנים בייצוג נהגים במשרד הרישוי ובבתי המשפט לתעבורה
משרד עו"ד רחל גולן עוסק בתחום דיני התעבורה וכן בתחום הפלילי.

עו"ד רחל גולן בוגרת תואר שני במשפטים מטעם אוניברסיטת ת"א, כבר מתחילת דרכה התמקצעה בתחום התעבורה ומכהנת כיום כסגן יו"ר ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל, בעלת ניסיון עשיר וידע רב בכל הנוגע להתנהלות מול רשויות המדינה.

לעו"ד רחל גולן ידע משפטי נרחב בתחום דיני התעבורה וכן ניסיון רב שנים בייצוג לקוחות רבים במשרד הרישוי, בבתי המשפט לתעבורה, בפני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, במקרים של נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, מעבר באור אדום ובעבירות תעבורה נוספות.

עו"ד רחל גולן דוגלת במתן שירות מקצועי, ליווי צמוד ויחס אישי לכל לקוחותיה לאורך כל ההליכים המשפטיים. עורכת הדין גולן מכירה בחשיבותו של רישיון הנהיגה עבור הנהג ולכן מטרתה העיקרית היא לשמור עליו.

משרד עו"ד רחל גולן מעניק לנהגים שירות משפטי איכותי ומסור בשלל עבירות מתחום דיני התעבורה שביניהן נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעבר באור אדום, נהיגה בפסילה, תאונות דרכים עם נפגעים, נהיגה ללא רישיון נהיגה ועוד. יתרה מזאת, עו"ד רחל גולן בעלת ניסיון רב בהגשת בקשות לביטול פסילה מנהלית, בקשות להשבת רישיון הנהיגה, הכנת עתירות מנהליות נגד משרד הרישוי וייצוג נהגים בפני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

פרטי התקשרות: 
טלפון: 053-7429218
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/13054/28685/
כתובת: רח’ מפי 5 נתניה "מתחם סוהו" 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.