הליכי גירושין עשויים להיות פשוטים ומהירים כאשר אין לבני הזוג רכוש רב ו/או ילדים משותפים, אך ברוב המקרים כשיש לבני הזוג ילדים משותפים ו/או רכוש בעל ערך, ההליכים הם מורכבים גם מבחינה רגשית וגם מבחינה משפטית. בני זוג שהחליטו להיפרד בהסכמה זה מזו רשאים לערוך הסכם גירושין כולל שבמסגרתו יוסדרו כל הנושאים הנלווים לגירושין כגון מזונות ילדים, משמורת ילדים וזמני שהות, חלוקת רכוש, פירוק שיתוף במקרקעין ועוד. לצורך קבלת תוקף מחייב של פסק דין יש לאשר את הסכם הגירושין בפני בית הדין הרבני או בפני בית המשפט לענייני משפחה.

במקרים רבים פניה לעורך דין שהוסמך כמגשר עשויה לסייע לבני הזוג לגבש הסכמות ביחס לנושאים הקשורים בגירושין כאמור. המגשר מחזיק בסט כלים שבאמצעותם הוא יכול לבסס דו שיח פתוח בין הצדדים אשר מתמקד בצרכים ובאינטרסים שלהם בכל הקשור לפרידה, לחלוקת זמני השהייה עם הילדים, לחלוקת הרכוש ולנושאים נוספים.

חשוב לציין כי על פי חוק, לבית הדין הרבני נתונה סמכות בלעדית וייחודית לדון בענייני נישואין וגירושין של יהודים. לפיכך, בני זוג יהודים שנישאו כדת משה וישראל מחויבים לערוך את סידור הגט ואת טקס הגירושין בפני בית הדין הרבני.

"מרוץ סמכויות" בין בית הדין הרבני ובין בית המשפט לענייני משפחה
אם בני זוג שהחליטו להתגרש אינם מסוגלים או אינם מעוניינים להגיע להסכמה ביחס לסוגיות הנלוות לגירושין, או כאשר רק אחד מהצדדים מעוניין להיפרד ולהתגרש, צד זה יצטרך לפתוח תיק ליישוב סכסוך בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. בהקשר זה חשוב לציין כי במדינת ישראל יש "מרוץ סמכויות" בין הערכאות ולכן בן הזוג או בת הזוג שהגיש/ה ראשון את הבקשה ליישוב הסכסוך, הוא זה שיקבע היכן יתנהלו ההליכים.

כדי לגבש החלטה מושכלת בכל הקשור לערכאה שבה כדאי לפתוח את תיק הגירושין, רצוי להיוועץ עם עורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן בתחום הגירושין כדי שייבחן ביסודיות את הנסיבות הפרטניות של בני הזוג ויגבש בהתאם אסטרטגיית פעולה משפטית מתאימה לצורך מיצוי הזכויות של הלקוח.

בעבר היה מקובל שבית הדין הרבני היה הכתובת לגברים שביקשו לפתוח בהליך גירושין ואילו נשים היו לרוב פונות לבית המשפט לענייני משפחה. כיום נראה שחלוקה זו כבר אינה רלבנטית ולכן לפני קבלת החלטה ביחס לערכאה המתאימה לניהול הליכי הגירושין חשוב לבחון את מאפייני הסכסוך ואת יתר הנסיבות באמצעות עורך דין מקצועי כדי לגבש החלטה מבוססת בנושא.

ליווי משפטי מקצועי על ידי עורך דין מיומן ומנוסה
תביעות הקשורות לגירושין הן לרוב סבוכות ומורכבות ולכן לצורך הגשתן כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה בתחום המעמד האישי והגירושין. עורך דין שעוסק בתחום בקיא בחוקים הרלבנטיים ובפסיקה, מודע היטב לסדרי הדין, לדיני הראיות ולאופן התנהלותם של בית המשפט לענייני משפחה ושל בית הדין הרבני. לפיכך, קבלת שירות משפטי מקצועי מעורך דין שמחזיק בסט הכלים המקצועיים המתאימים תאפשר ללקוח ליהנות מייצוג המשפטי איכותי שניתן לו תוך התחשבות מלאה ברצונו ובצרכיו.

במקרים רבים הליכי גירושין עלולים להתמשך, להסתבך ולגרום לקשיים רגשיים משמעותיים לצדדים המתגרשים ולילדיהם. לפיכך, חשוב לבחור בעורך דין מנוסה ורגיש שידע לסייע ללקוח למזער את הנזקים שעלולים להתלוות להליכים.

ניהול הליך משפטי בתוך המשפחה מחייב טיפול של עו"ד רגיש ואסרטיבי
עורכת דין סימיה ויצמן מוסמכת כמגשרת, בעלת ניסיון רב בתחום המעמד האישי ובתחום הגירושין, מייצגת לקוחות בתיקי גירושין בסוגיות של חלוקת רכוש ואיזון משאבים, משמורת ילדים וזמני שהות, מזונות אישה וילדים, פירוק שיתוף ועוד. עו"ד סימיה ויצמן מעניקה ליווי משפטי אישי בכל תיק ותיק שמצוי בטיפולה ומציעה ללקוחותיה גם שירותי גישור בתיקי משפחה לצורך גיבוש הסכמות בין בני הזוג בנושאים הקשורים לגירושין.

עורכת דין סימיה ויצמן מאמינה שניהול הליך משפטי בתוך המשפחה מחייב טיפול בידי עורך דין בעל יכולת הכלה, רגישות ואנושיות אשר מודע למורכבות הסכסוך אך אינו מתפשר על מאבק עיקש לצורך מימוש זכויות הלקוח באופן מיטבי תוך הפגנת מקצועיות ואסרטיביות.

עורכת דין סימיה ויצמן בעלת ניסיון רב בייצוג לקוחות בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני, דוגלת במתן שירות משפטי אישי ומקצועי ללקוחותיה תוך התייחסות להיבט הרגשי הנלווה להליך הגירושין וחתירה מתמדת למיצוי זכויות הלקוח ולמיקסום התוצאה הסופית עבורו.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-6112787
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/12500/28478/ 
כתובת – הפלמ"ח 16/2, גן יבנה

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.