עו"ד מיכאל כרמל, סניגורו של השחקן והבמאי משה איבגי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי מספר נשים, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתכנית קפאין ברדיו צפון 104.5fm ותקף את החלטת שופטי המחוזי בחיפה, שקיבלו בשבוע שעבר את ערעור המדינה והרשיעו את איבגי בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום אשר מרובן זוכה בבית משפט השלום.

"אותי באופן אישי החלטת השופטים מאד מאכזבת כיוון שאני מאמין בחפותו של משה איבגי", טען עו"ד כרמל. "אי אפשר להגיד שבתי המשפט חיים במציאות מנותקת למה שקורה בציבור ובתקשורת. קשה לכל בן אדם, בטח לבן אדם מפורסם, לקבל משפט צדק בעבירות מין. אני רואה מה קורה ליהודה משי זהב בתקשורת. הוא כבר אשם, הוא כבר הורשע. הוא נאלץ לוותר על פרס ישראל, הוא נאלץ לוותר על ניהול הארגון שהוא הקים".

על העדויות שנחשפו נגד משי זהב טען: "אני לא שמעתי על אחד שהגיע למשטרה. שמעתי רק על תקשור ודברים כאלה. זה בדיוק מה שנעשה בעניינו של איבגי. אני אומר לך עם יד על הלב, שאלמלא היה מדובר במשה איבגי, לא היה מוגש פה כתב אישום. קשה מאד להגיד את זה, אבל אלמלא היה מדובר במשה איבגי גם לא היה מוגש כאן ערעור על הזיכוי. אנחנו בשיטת משפט מעוותת שבו שלושה שופטים שלא שמעו את המתלוננות יכולים לכנותן מהימנות ולקבל ממצאי עובדות שונים לחלוטין ממה שבית משפט קמא קבע. זה קורה לאנשים מהסוג שלו שהתקשורת מסתכלת על התיק ואף שופט לא רוצה להיזכר כמי שזיכה את משה איבגי וכזה שבגללו איבגי לא הלך לכלא".
 
"עברתי תיקים יותר קשים שייצגתי בחיים שלי. אני מייצג בתחום עבירות המין 22 שנים בתיקים יותר קשים. היו לי זיכויים הרבה יותר גדולים בעבירות הרבה יותר קשות, שלצערי הרב נהפכו ע"י בתי משפט של ערעור בגלל הקטע ששופטים מפחדים לקבוע ממצאי מהימנות. רק לאחרונה בבית המשפט העליון, אדם חף מפשע לחלוטין, הורשע בניגוד לזיכוי של פה אחד בבית משפט מחוזי. אני מתמודד עם המציאות הזאת, לצערי הרב, 22 שנים. אני מרים את הראש וממשיך להילחם כי אני מאמין בעבודה שלי, ביושר המקצועי שלי וביכולו המקצועיות שלי".

כרמל הסביר כי "התיק חוזר לבית המשפט השלום שיצטרך לקבל הערכת מסוכנות מינית חדשה. תסקיר קצין מבחן מחדש, לטעון מחדש לעונש. אני אנסה לשכנע את כבוד השופט אריאלי שלמרות התוספות וההרשעה, עדיין זה יהיה נכון לא לשלוח את איבגי לכלא. אני מקווה שאני אצליח. לאחר מכן אני מתאר לעצמי שצפוי סבב ערעורים נוסף לבית המשפט המחוזי על מידת העונש, בין אם זה מצדי בין אם זה המדינה. בסופו של דבר נצטרך לחשוב על בקשת רשות לעליון על הקביעות המשפטיות והעובדתיות הלא נכונה".

"שנינו ישבנו בדיון במחוזי שנמשך שעות רבות על פני שתי ישיבות. שנינו שמענו את שלושת השופטים ואת ההערות שהם העירו לצד השני למדינה ביחס לערעור שלהם ביחס לעבירה החמורה שנוספה שלו ושנינו לא הצלחנו להבין מה שקרה", סיפר כרמל. "הוא מבין שהאפשרות שילך לכלא קיימת".

"אף אחד בגילו, כשהוא סבא, בן אדם נורמטיבי שמעולם לא היה בכלא ואף בגילו לא רוצה ללכת לכלא. גם לאנשים צעירים יותר זו חוויה לא קלה ובטח אדם כמוהו שמוכר בכל בית בישראל שקיבל את העונש הציבורי שלו שבמשך 6 שנים פרצופו לא נראה על המסך בשום צורה שהיא. בן אדם שהיה מפרנס עיקרי בבית, הפך לסבא במשרה מלאה. הוא קיבל את העונש הציבורי שלו. הטלטלה שהפרקליטות רוצה להעביר אותו, מריטת נוצות וסקילה באבנים בכיכר העיר, כולי תקווה שהשופט אריאלי לא ייתן לזה יד".