שופטת השלום באשקלון דורית בונדה האריכה היום (חמישי) בעשרה ימים את מעצרו של האב החשוד שרצח את בנו בן ה-14 בקריית גת בדקירות סכין מרובות. בהחלטה להארכת המעצר, שהתקבלה בהסכמת הצדדים, ציינה השופטת כי התרשמה שמצבו הנפשי של החשוד, ששוהה בבדיקת הסתכלות פסיכיאטרית, אינו איתן, וכי לא ניתן להמשיך בחקירה עקב כך.

השופטת ציינה עוד כי הוצג בפניה תמליל הקלטת שיחה בין אחיינו של החשוד לבין רב שהיה בקשר עם החשוד סמוך לפני הרצח, וממנה התרשמה כי גם לחשוד עצמו הייתה מודעות למצבו הנפשי וכך גם אצל הרב ובמעגל הקרוב לחשוד. השופטת הוסיפה כי כבר בדיון הקודם התייחסה לחומרי החקירה שאינן קלים כלל ועיקר. "זירת הרצח תועדה כתמי דם רבים מצויים בה. ישנן פעולות חקירה התלויות במספר מעבדות והחשד כלפי החשוד הינו משמעותי", ציינה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נעצר מטפל אלטרנטיבי בן 30 שאינו בר הסמכה, שלפי החשד נתן לחשוד חומרים החשודים כסמים. כמו כן, במהלך הדיון עלה כי בחיפוש בבית המטפל נמצאו חומרים החשודים כסמים. במהלך הדיון טען פרקליטו של החשוד, עו"ד יהודה פריד, כי החשוד שסבל מבעיות פסיכיאטריות הופנה על ידי מטפל קודם שלו לאותו מטפל מתחזה ללא רישיון וזה סיפק לו תרופות החשודות כסמים.

לטענתו, אותם סמים הובילו לתופעות הפסיכוטיות שבסיומן אירע המעשה הטראגי הזה. "היום כבר ברור כי מי שאשם ברצח המזעזע הוא המטפל, שסימם את האב במסווה של טיפול רפואי", אמר עורך הדין. "סמים אלו גרמו לאבא לחוות התקף פסיכוטי חמור, אשר הוביל לתוצאה המחרידה - במסגרתה אב רוצח את בנו בשל קולות הפוקדים אותו וחזיונות".

עוד הדגיש עורך הדין: "מסרנו למשטרה ראיית זהב שבה מוקלט הרב של המשיב אליו פנה החשוד ערב הרצח, באותה שיחה הוא מספר לו על ה'טיפול', על התרופות שקיבל מאותו מטפל ועל מה שקורה לו. מספר על קולות עוקבים, הרב מנסה להרגיע אותו להביא לו קמע ולהגיד שהכל יהיה בסדר".

לדבריו, לאחר שהחשוד הגיע לביתו, הוא התקשר שוב אל הרב ואומר לו שהקולות מבשרים לו על מעשים נוראיים שביצע לכאורה הנרצח, בנו הקטין, והוא מבקש עזרה מהרב. עו"ד פריד השיב לשאלת השופטת כי הרב לא פנה למשטרה בעקבות השיחה. עוד ציין כי מרשו לא אמר שהוא הולך לרצוח את בנו אבל אמר שהילד עשה דברים נוראיים.

הפרקליט ציין כי ביקר את החשוד ואין ספק כי השהות שלו במעצר החריפה את מצבו. "ראיתי אדם שבור, ששיתף איתי פעולה בצורה מסוימת אולם שמעתי ממנהל המחלקה שמסר כי הוא רוצה לשלוח אותו למעצר בשב"ס ולהמשיך בהסתכלות ביום שני בשל סיבות של כוח אדם", אמר. עוד ציין כי החשוד אמר לו שהוא שומע קולות ואלו אומרים לו לא לשתף פעולה עם הפסיכיאטר, והוסיף כי הוא צחק לאורך כל הפגישה, בניגוד ליום קודם שבו בכה כל הפגישה.