כל שנה זוגות רבים במדינת ישראל מחליטים לפרק את התא המשפחתי, להיפרד זה מזו ולהתגרש. במסגרת הליכי הגירושין הצדדים נאלצים להתמודד עם שלל סוגיות הקשורות לגירושין שכוללות בין היתר את זמני השהות עם הילדים, מזונות הילדים, חלוקת הרכוש ועוד שלל סוגיות.

בני זוג שמעוניינים לפתוח בהליך גירושין יכולים לבחור האם לנהל את ההליך בפני בית המשפט לענייני משפחה או בפני בית הדין הרבני וזאת באמצעות הגשת תביעות. חשוב לציין כי מכוח חוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), רק בית הדין הרבני מוסמך לגרש אתכם, כלומר לדון בענייני גירושין ונישואין של יהודים בישראל, להבדיל מנושאים אחרים כגון מזונות ילדים, מזונות אישה, חלוקת רכוש וכולי שיש סמכות מקבילה לשתי הערכאות.  

חתימה על הסכם גירושין מעניקה לצדדים חופש פעולה ובחירה
אפשרות נוספת שמעניקה לצדדים חופש בחירה רב הוא עריכת הסכם גירושין לאחר גיבוש הסכמות ביחס לנושאים שבמחלוקת. הסכם גירושין הוא למעשה חוזה לכל דבר שנכרת בין הצדדים ומחייב אותם לפעול לפי הוראותיו. הסכם גירושין גם מקבל תוקף של פסק דין. בעצם, בעת גיבוש הסכם גירושין הצדדים נהנים מאפשרות לעצב בעצמם את ההסדרים המשפטיים, אחרי שניהלו משא ומתן בנוגע לנושאים הקשורים לגירושין, כגון חלוקת רכוש, תשלומי המזונות, זמני השהות עם הילדים ועוד.
 
מאחר ומדובר בהסכם צופה פני עתיד שמחייב את שני הצדדים יש להסכם גירושין השלכות משמעותיות על חיי הצדדים ועל חיי ילדיהם אשר נוגעות בהיבט הכלכלי ובהיבט האישי בטווח הארוך. על כן, לצורך עריכת הסכם גירושין רצוי לפנות לעורך דין מקצועי ומיומן בעל ניסיון רב בתחום הגירושין בכלל ובעריכת הסכמי גירושין בפרט.
 
קבלת ליווי משפטי של עורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה במהלך גיבוש הסכם הגירושין תבטיח שזכויות  של הצדדים לא ייפגעו וכי הוראות ההסכם יעלו בקנה אחד עם הוראות הדין והפסיקה. יובהר כי הסכם גירושין מקבל תוקף מחייב רק אחרי שקיבל את אישור בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. כדי לקבל את האישור, בני הזוג יצטרכו להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני ולהופיע לדיון שבו השופט או הדיין שיוודאו שהצדדים מבינים היטב את משמעות הסכם הגירושין וכי חתמו עליו מרצונם החופשי.

עיסוק בתחום הגירושין מחייב ידע מקצועי מעמיק, חשיבה מקורית ורגישות
עורכת דין נוטריון ומגשרת חיה לזר נוטקין, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, היא מנהלת ובעלים של משרד עורכי דין שעוסק בתחום דיני המשפחה והירושה. לעו"ד חיה לזר נוטקין ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום הגירושין, הסכמי גירושין, הסכמי יחסי ממון, זמני שהות עם ילדים ומזונות.

עו"ד חיה לזר-נוטקין מעניקה ללקוחותיה ליווי משפטי לאורך הליכי הגירושין תוך בניית אסטרטגיית פעולה מתאימה מול הצד השני, מתן המלצות על דרכי פעולה משפטיות ומענה מקיף לכל שאלות הלקוח. בעיסוקה בתחום הגירושין עו"ד לזר נוטקין מביאה לידי ביטוי מקצועיות, ניסיון, חשיבה מקורית וידע משפטי מעמיק בשילוב עם זמינות גבוהה ללקוחותיה, רגישות, אמפתיה ויחס אישי.

במסגרת עיסוקה כמגשרת מוסמכת וכן כמגשרת בשיתוף פעולה עורכת הדין חיה לזר נוטקין מסייעת לצדדים להגיע להסכמות ביחס לנושאים שונים הקשורים לגירושין. עו"ד חיה לזר נוטקין אחת מתוך לא יותר מ-100 מגשרים שנבחרו בקפידה מכל המגשרים בישראל על ידי מערכת בתי המשפט לענייני משפחה להיות מגשרים בתחום דיני המשפחה והירושה. 

כפועל יוצא, יחידות הסיוע שליד בתי המשפט למשפחה מפנים מתדיינים לעו"ד לזר נוטקין בהליכי גירושין ומשבר. במקרים רבים צדדים שמחליטים להשתתף בהליכי גישור גירושין מגיעים להסכמות במסגרת הסכם גירושין כולל ולמעשה מייתרים את הצורך בניהול הליכים משפטיים יקרים וממושכים בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן ההמלצה הגורפת היא תמיד לנסות להתגשר, להגיע להסכמות ורק אם אין הסכמות - לצאת לקרב חמושים בעורך דין מקצועי ומיומן.

עורכת הדין חיה לזר-נוטקין נוהגת להשתתף בהשתלמויות מקצועיות בתחום דיני המשפחה והגירושין כדי להתעדכן בחידושי הפסיקה והחקיקה האחרונים בתחום, כאשר מטרת העל שלה היא להעניק ללקוחותיה את השירות המשפטי המקצועי, המסור והאיכותי ביותר.

פרטי התקשרות:
טלפון
: 053-9428887
כתובת: עזריאלי ראשונים (קומה 8 מגדל עסקים) ראשון לציון
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/116/1031/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.