פתיחת הליך ההוכחות התקדם כסרט מתח שנבנה היטב. קילומטרים רבים מבית המשפט המחוזי כבר הורגשו דריכות וערנות לצד אבטחה רבה ותומכים ומתנגדים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ככל שהתקרבנו לאזורים המקיפים את בית המשפט נשמעו במגפונים שירת עידוד ושירי מחאה כנגד נתניהו, בדומה מאוד לאווירה בדרך למשחק ספורטיבי משלהב.

מחוץ לבית המשפט המחוזי ובתוכו גדלו מעגלי האבטחה. שוטרים, מאבטחים ואנשי משמר בתי המשפט התערבבו יחדיו. צוותי הטלוויזיה התמקמו מחוץ לבניין וכולם נאלמו כאשר הגיעה התובעת הראשית במשפט, המשנה לפרקליט המדינה עורכת הדין ליאת בן ארי, מלווה באבטחה. בהמשך תישא בן ארי נאום פתיחה שיש מי שהגדיר כנאום חייה. 

באוויר נזרקה אמירה של "חבל שהגנו למצב בו היא מחויבת להיות מאובטחת. מה זה אומר על המדינה ומה זה אומר עלינו?".

לאחר הגעתה של בן ארי החלו להגיע הנאשמים ועורכי דינם תוך המתנה דרוכה להגעתו של ראש הממשלה. נוכחותו במהלך הדיון הייתה קצרה, הוא שהה באולם רק עשרים דקות או אולי חצי שעה, אך התפאורה והכותרות שנבנו סביב האשמה, המשפט והאידאולוגיה התומכת והמתנגדת לנתניהו גדולה מדיון זה או אחר. 

בפתח הדיון נשאה בן ארי את נאום הפתיחה ודיברה על עומקה של השחיתות השלטונית שעולה לכאורה מהפרשה, תוך שהיא מנסה בניגוד לקו ההתקפי שייחסו לה ולפרקליטות דווקא להגן על ההחלטה להגיש כתב אישום כנגד רה"מ. באופן מסוים דיבורה כוון לא רק לקהל הרחב אלא גם ובמקביל לשופטים ולימי ההיסטוריה. התארכות דבריה הבעירה את הניצוץ הראשון למחלוקת עם ההגנה, שטענה כי נאומה היה ארוך מדי וחרג מ"המנדט שניתן לה" כחלק מההליך המשפטי. 

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: קונטקט

ואז הגיע אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר. דיבורו היה קוהרנטי וסדור ונראה היה שאכן הוא עד מתאים להוכחת טענות הפרקליטות. במילים בטוחות ובאיטיות שרטט ישועה תמונה של התקלפות ערכים בתמורה לכאורה להטבות בציר זמנים כרונולוגי ותוך סימון יריבים פוליטיים ואנשי שלומם של הזוג אלוביץ' כשהוא מותח קו אל בני משפחת נתניהו. 

אמנם לאחר יום בודד של דיונים ומספר שעות של מתן עדויות קיים קושי לגבש עמדה חותכת, אך עבור הפרקליטות נראה שמדובר בניצחון בנקודות.

ומה צופן לנו מחר? הדיון ייפתח במספר בקשות של ההגנה, בין היתר על חוקיות חומרים שנתפסו וכשירותם המשפטית. מחר גם צפוי ישועה להמשיך בעדותו, שחלקה הראשון היום הרחיב את היריעה גם עבור מי שצלל אל התיקים מעבר לעדות במשטרה, ממנה עלה למשל על פעילות לקידום ידיעה מרעישה ושלילית נגד איש תקשורת שכתב כנגד ניר חפץ ונתניהו או על כתבה שלא  פורסמה ועסקה בזוגיות של יאיר נתניהו, בנו של רה"מ.

לצד התחושה הכללית של מתח תוך תשומת לב למתחולל במשכן הנשיא והמיאוס של מערכות בחירות חוזרות ונשנות, הייתה גם תחושה של חמיצות ואי נעימות של אנשים בכירים ומשפיעים שסחרו אולי בתודעה, בתדמית, וזאת באמצעות מתווכים ואנשי קשר, ניסיונות השחרה של אישים אחדים וניסיונות העצמה של אחרים, אך באופן בו מה שחשוב לדעת הפך למשהו לסחור בו בעיצוב התודעה.