כרגיל במדינתנו, המצב הבטחוני בלתי יציב כאשר לאחרונה אנו עדים למהומות, פעילות חבלנית עוינת, טילים על הדרום, ולא נראית רגיעה באופק. מרביתנו משכנעים את עצמנו כי "זה יעבור" ו"יהיה טוב" ובכל פעם שהמצב נרגע אנו מתנהלים כאילו לא קרה כלום ואנו לא חיים בסכנה. אך ניסיון החיים מלמד כי בטרם נגיע למי מנוחות עוד נתקל בגלים קשים, לרבות ניסיונות לפגיעה בגופינו, על ידי גורמים עוינים אשר מבקשים להותיר את חותמם על דפי ההיסטוריה.

יש לך שאלה בנושא? היכנס עכשיו לפורום רישיון נשק                        

גיבורים בעלי תושייה ותגובה מהירה הצילו חיי אזרחים תמימים
ללא מעט מאיתנו הזכות להגן עלינו ועל הסובבים אותנו בדמות רישיון פרטי לנשק, אך כמו במעגל קסמים בכל פעם שהמצב הבטחוני מתערער אנו מבררים האם אנחנו זכאים לרישיון נשק ואז כאשר מגיעה הרגיעה אנו נוטשים את התהליך. לצערנו, שורות ההיסטוריה גדושות בשמות של קורבנות אשר חייהם קופחו, כאשר במרבית המקרים לא היה מי שיגן עליהם ובטח שלא יכלו להגן על עצמם. לעומת זאת, לצד אותן שורות, ישנם שמות של גיבורים אשר היו חמושים בעת צרה, זיהו מצב מסכן חיים ובזכות תושייה ותגובה מהירה הצילו חיים של לא מעט אזרחים תמימים.
 
רובנו זוכרים את הפיגועים ומעטים מאיתנו זוכרים את שמות הגיבורים, וזאת מאחר שהגיבורים אינם עושים זאת במטרה להתהלל ולהתפאר, אלא מתוך ערכיות ומוסר גבוה. הגיבורים אינם סלבריטאים ואינם נושאים כתר לראשם, הם כמוני וכמוך. ההבדל בינם ובינינו זה שהם הכינו את עצמם מראש ומשהבינו כי קיימת להם האפשרות לשאת כלי ירייה, לא היססו ופעלו לממש את זכותם ובשעת אמת, זכו לעשות חסד למעננו, ובדרך גם לעצמם.

עורך הדין אוהד מגורי (צילום: שני אטדגי רבייב)
עורך הדין אוהד מגורי (צילום: שני אטדגי רבייב)

המפגעים אינם מתחשבים בנוכחות אזרחים חפים מפשע ברחובות
אין מדובר בחשש רק מאירועים פח"עים, לאחרונה עדים אנו לרחובות העולים באש ובתי עסק הנהרסים קליל כאשר המפגעים אינם עושים דין וחשבון לנוכחותם של אזרחים תמימים המצויים במקום. 

אין זה חכמה להתעורר בדיעבד, ולרוב זה לא עוזר, אלא אם האירוע נגמר בנס. כמה פעמים צריך לחזור לאותה נקודה בתוך אותו מעגל קסמים בכדי שנתעורר ונממש את זכותנו להתחמש? כדור הנורה מאקדחו של מפגע, בין אם פלילי או חבלני, אינו יודע להבחין בין יהודי, מוסלמי, דרוזי או בן כל דת אחרת, וכל אחד ממי שקורא כתבה זו יכול להיות הקורבן הבא. תמיד קל לומר "הכותב סתם מנסה להכניס אותנו ללחץ" או "לי זה לא יקרה" אך זכרו כי מי שלא לומד מהעבר, נדון לחוות אותו שוב ושוב.

בדיקת זכאות לכלי ירייה היא מהירה וקלה
בדיקת זכאות כלי יריה לצורך הגנה עצמית היא בדיקה קלה ומהירה, כאשר ישנם משרדי עורכי דין העורכים בדיקה זו בחינם. כמו כן, התהליך אינו אמור להיות יקר כאשר די בפעם אחת שבה הצלחתם להגן על עצמכם או אחרים, בכדי להצדיק כל תמורה כספית.

מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בתחום כלי הירייה ולברר כבר עכשיו את זכאותכם, אין לכם הרבה מה להפסיד ויש לכם המון מה להרוויח, אז למה אנחנו בכל זאת מחכים?

עורך דין אוהד מגורי הינו בעל משרד עורכי דין ומנהל פורום רישיון נשק ורישוי כלי ירייה ומתמחה בכל תחומי רישוי הנשק מכל הסוגים לרבות בקשות, עררים, עתירות, רישיונות מיוחדים ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.